Передплата 2024 «Добра кухня»

Чому не будують кримський міст?

«Бо у Керченській протоці міни...»

А би в’їхати в Крим або виїхати з півострова, російські туристи простоювали цього літа у черзі на пором до 40 (!) годин. Кілька діб у “бляшанці” під гарячим південним сонцем... Раніше росіяни діставалися Криму потягами, літаками, або ж їхали автомобілями материковою територією України, — а цього літа залишився лише пором. Хоча потік “руссо туристо” до Криму зменшився, Керченська переправа з охочими насолодитися відчуттям “Кримнаш” не впоралася.

“Це лише тимчасові труднощі, — переконує окупаційна влада кримчан і потенційних російських курортників. — А невдовзі через Керченську протоку збудують міст, і все буде добре”. Чому ж іще не почали? Правду про те, наскільки складно реалізувати цей проект (у тому числі з технічної точки зору — у протоці сильна течія, “тікає” дно), кримчанам не кажуть. Приятель, що спілкувався з людиною, яка цього літа побувала в Криму, розповів: “Їм там кажуть, що початок будівництва мосту відкладається через... міни. Мовляв, Керченська протока нашпигована мінами, що залишилися з Великої Вітчизняної війни. От розмінують, і відразу почнуть будувати”. Як це не дивно, кримські пенсіонери, що досі мріють “померти в Росії”, у цю версію вірять. Повірили би, гадаю, навіть у те, що це підступні “укропи” міни розкидали — коли з Криму йшли...

Міст через Керченську протоку мали би розпочати зводити цієї осені, проект розрахований на чотири роки. Можливо, і розпочнуть — з точки зору можливості “розпиляти” мільярди бюджетних коштів проект для наближених до Путіна олігархів цікавий. Але коли закінчать, і чи закінчать взагалі — це вже інше питання... “Міст коштує 228 мільярдів рублів. А у нас на наступний рік — 128 мільярдів”, — розповів заступник голови Росавтодору Ігор Астахов. 128 — це гроші, які передбачено бюджетом для Росавтодору на усе нове дорожнє будівництво та усі великі інфраструктурні проекти. “Навіть якщо всі гроші віддавати на будівництво мосту через Керченську протоку, все одно треба два роки, — констатує Астахов. — Це якщо у ці два роки більше нічого не будувати». Цілком можливо, що “більше нічого” і не будуватимуть. Через кримський міст російський уряд уже вирішив, зокрема, відмовитися від фінансування будівництва глибоководного порту Тамань і перенести терміни будівництва моста через річку Лєна у Якутську.

Ці “обрізання” були зроблені ще до того, як Росія відчула вплив західних санкцій, і до того, як почали падати світові ціни на нафту. Якщо здешевлення “чорного золота” триватиме, бюджет РФ недорахується десятків мільярдів доларів. Російські експерти вже говорять про неминучість скорочення соціальних програм і навіть витрат на нові озброєння. За таких умов знайти кошти на спорудження кримського мосту буде дуже важко. Тим паче, що в процесі будівництва (як це було під час підготовки до зимової Олімпіади в Сочі, та й у нас перед футбольним Євро-2012) вартість об’єктів зазвичай значно зростає...

Схожі новини