Передплата 2024 ВЗ

Повторять довоєнний рекорд «Люксторпеди»?

За співфінансування ЄС у Польщі відремонтували «залізничну закоп’янку». Тепер із Кракова до столиці Татр потягом — 2,5 години

1936 року дизельна «Люксторпеда» доїхала з Кракова до Закопаного за 2 години 18 хвилин. Чи поб’ють той рекорд швидкості у ХХІ столітті? Побачимо навесні. Фото PAP
1936 року дизельна «Люксторпеда» доїхала з Кракова до Закопаного за 2 години 18 хвилин. Чи поб’ють той рекорд швидкості у ХХІ столітті? Побачимо навесні. Фото PAP

Як повідомила пресслужба PKP (Польської державної залізниці), 22 грудня, після завершення капітальної реконструкції залізничних шляхів, до Закопаного, яке називають зимовою столицею Польщі, знову вирушать прямі потяги.

«На залізничній „закоп'янці“ зараз тривають роботи на колі­ях, а також із тяговою мережею і пристроями керування рухом потягів, — розповіла представ­ниця пресслужби PKP Дорота Шалаха. — У грудні також пла­нуємо ввести в експлуатацію станцію Закопане, аби вже об­слуговувала пасажирів. А на­весні наступного року буде за­вершено решту робіт».

Починаючи з 22 грудня, від Кракова до Закопаного курсу­ватимуть п’ять прямих потягів, причому два з них, EIC Tatry та IC Karlowicz, вирушатимуть із Варшави. Час у дорозі зі столи­ці Польщі до її зимової столиці потягом EIC Tatry становитиме 4 години 53 хвилини, що аж на 50 хвилин швидше, ніж було в попередньому розкладі.

А скільки триватиме подо­рож потягом до Закопаного з Кракова? У грудні найшвид­шим поїздом, EIC Tatry, можна буде добратися за 2 години й 30−40 хвилин, інформує РАР. А вже після завершення усіх ро­біт на «залізничній закоп’янці» час у дорозі на цьому популяр­ному туристичному маршру­ті (зокрема серед українців, які живуть у Польщі) становитиме 2 години й 15−20 хвилин.

Швидко? Принаймні швид­ше, ніж було до ремонту «за­лізничної закоп’янки». Але водночас не швидше, ніж зна­менитим довоєнним потягом Luxtorpeda. Дизель-поїзд SAx 90 080 курсував, зокрема, з Кракова до Закопаного. 1936 року «Люксторпеда» встано­вила на цій трасі рекорд, по­долавши її лише за 2 години 18 хвилин… Чи вдасться його побити, побачимо навесні.

Ґрунтовний ремонт «за­лізничної закоп’янки» триває від 2018 року. Окрім повніс­тю нової колії, на маршру­ті з’явилися модернізова­ні станції, а на ділянці Новий Тарґ - Закопане — повністю нові. Реалізація масштабно­го проєкту вартістю понад 1,1 мільярда злотих стало можли­вою за співфінансування Єв­ропейського Союзу.

Схожі новини