Передплата 2024 ВЗ

Цілий Лондон — Зона ультранизьких викидів

Пересуватися містом «брудною» автівкою можна. Але не безкоштовно — за 12,5 фунта на день

Зону ультранизьких викидів (Ultra low emission zone) автомобільного транспорту поширили на весь Лондон. Фото cnn.com
Зону ультранизьких викидів (Ultra low emission zone) автомобільного транспорту поширили на весь Лондон. Фото cnn.com

Зону ультранизьких викидів (Ultra Low Emission Zone, ULEZ) автомобільного транспорту, яка донедавна охоплювала тільки центральні райони Лондона, поширили днями на решту території столиці Сполученого Королівства. Чи зможуть тепер пересуватися вулицями Лондона водії автомобілів, які не відповідають визначеним стандартам щодо викидів (Євро 4 для бензинових машин і Євро 6 — для дизельних)? Так. Але за це задоволення треба буде заплатити. Небагато — 12,5 фунта на день.

Недостатньо екологіч­ні автомобілі, що заїжджа­ють у Лондон, потрапля­ють у поле зору відеокамер (їх у місті уже 3400). Ці камери фік­сують реєстраційні номери авті­вок, а комп’ютер звертає увагу на ті, що не відповідають вимо­гам ULEZ. І згодом власники та­ких машин заплатять встанов­лений для них збір за в'їзд до cтоличної Зони ультранизьких викидів.

Міський голова Лондона, лейборист Садик Хан, стверджує, що 90% автомобілів, які щодня їздять у тих районах Лондона, які щойно увійшли до ULEZ, уже відповідають нормам щодо шкідливих викидів. А від­так, мовляв, розширення зони особливих клопотів лондон­ським водіям не завдасть. Але аргументація Хана його затятих опонентів не переконує. Кажуть, уся річ у тім, що мер не любить водіїв…

Противники розширення ULEZ на весь Лондон, ініціато­ром якого був Садик Хан, спри­чинили не лише гарячі диску­сії у медіа і соціальних мережах, а й вуличні протести. У місцях, де встановлювали нові відеокамери (у зв’язку з розширен­ням Зони ультранизьких викидів їх побільшало в Лондоні на 1900 штук), відбулися демонстрації за участі кількох сотень осіб.

Схоже, найактивніші «анти­зонівці» пішли навіть на… зни­щення відеокамер, які фіксують «брудні» автівки на вулицях Лон­дона. За даними міської поліції, за останні п’ять місяців у сто­лиці Сполученого Королівства було поламано 351 і викрадено 159 відеокамер спостережен­ня, причому 171 такий трафунок стався у період між 17 і 31 серп­ня (за кілька тижнів до поширен­ня ULEZ на усі райони Лондона й відразу після цієї події).

Незадоволення частини лон­донських водіїв розширенням меж ULEZ спричинило певне за­непокоєння у керівництві Лей­бористської партії, пишуть бри­танські ЗМІ. Мовляв, екологічні новації Садика Хана можуть по­гіршити результат теперішньої опозиції на виборах до Пала­ти громад, які мають відбутися 2024 року.

А тим часом…

У Парижі «репресували» прокатні гуляйноги

Тепер у місті не можна взя­ти напрокат електросамокат: днями компанії, що пропонува­ли таку послугу, прибрали з ву­лиць останні 15 тисяч гуляйніг. Таким чином, Париж став єди­ною європейською столицею без електросамокатів. Навесні у Парижі відбулося спеціальне опитування, що вирішило долю прокатних електросамокатів. «Переважна більшість пари­жан висловилася проти сервісу, який дозволяє взяти на вулиці самокат і залишити його в будь-якій точці міста», — нагадує AFP.

Три роки тому через скар­ги на залишені на тротуарах електросамокати й хаос на до­рогах, який спричиняють їх «водії», влада Парижа запро­вадила суворі правила. Зокре­ма, обмежила кількість гуляйніг і компаній-операторів, а також максимальну швидкість елек­тросамокатів. Однак протес­ти парижан тривали… «У вели­кому місті можна прожити без прокатних електросамокатів», — каже заступник мера Парижа Давид Бельяр.

У міській владі сподіваються, що тепер парижани й гості міс­та, що «юзали» гуляйноги, пере­сядуть на прокатні велосипеди (їх пропонують ті самі компа­нії-оператори). А самокати, які «репресували» у Парижі, «пра­цюватимуть» тепер у інших міс­тах Франції, а також у Німеччи­ні, Польщі й країнах Близького Сходу.

Схожі новини