Передплата 2024 ВЗ

У польському Жешуві випробовують автобус на водні

Із допомогою ЄС столиця Підкарпатського воєводства планує закупити 20 таких машин

На одній заправці водневий автобус може проїхати 400 км. Фото TVP3 Rzeszów
На одній заправці водневий автобус може проїхати 400 км. Фото TVP3 Rzeszów

У польському Жешуві (Ряшеві) почалися випробування автобуса, що працює на водні. Автобус виробництва компанії Autosan із Санока тестуватимуть на вулицях столиці Підкарпатського воєводства до 10 січня.

Під час пресконференції президент (міський голова) Жешува Конрад Фійолек повідомив, що придбання екологічно чистих водневих автобусів стане можливим завдяки дофінансуванню з боку Європейського Союзу. І нагадав, що до 2030 року Жешув має стати кліматично нейтральним містом (тобто шкідливих викидів в атмосферу буде настільки мало, що вони не впливатимуть на зміну клімату).

«Однією з найважливіших сфер, яка підлягає трансформації, є наша транспортна система, — наголосив Фійолек. — Маємо завдання продовжити заміну автобусного парку. Останніми роками ми переводили його на газ, а тепер попереду наступний крок, тобто водневі автобуси».

Зараз у Жешуві курсують 223 автобуси, 117 з яких працюють на газі, а 10 — на електриці. «Якщо надійдуть кошти від Євросоюзу, то для початку хочемо придбати 20 водневих автобусів», — розповів президент Жешува. А член правління Autosan Реміґіуш Снєжек додав, що водневий автобус, який зараз тестують на вулицях столиці Підкарпатського воєводства, вміщує до 85 пасажирів і пристосований для перевезення людей з обмеженими фізичними можливостями.

А тим часом…

Із 1 січня 2023 року жителі міста Радомско (Лодзьке воєводство) можуть користуватися громадським транспортом безкоштовно. Як повідомила мерія, це стосується усіх осіб, які живуть у Радомску (за умови, що податок на доходи фізичних осіб вони платять у місцевій податковій інспекції).

«Ми зробили це, по-перше, з екологічних міркувань: хочемо зменшити кількість автомобілів у місті, і відповідно, обсяг вихлопних газів, які викидають ці автомобілі, — пояснив президент Радомска Ярослав Ференц. — По-друге, чим менше машин, тим менше у місті заторів. Безкоштовний громадський транспорт у Радомску буде стимулом для сусідніх муніципалітетів, аби вони також запровадили такі зміни».

Схожі новини