«Нові тарифи за проїзд у Львові - маніпуляція чиновників Ратуші»
З травня проїзд у громадському транспорті Львова подорожчає: Леокарт — на 4 грн, банківська картка — 5
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/531621/marshrutka.jpg)
Львівська міська рада запропонує найближчими днями для громадського обговорення зростання тарифів на проїзд в громадському транспорті. При оплаті банківською карткою ціна ймовірно зросте з 15 грн до 20 грн, для власників Леокарт — з 13 грн до 17 грн, для студентів — 8,5 грн замість 6,5 грн. Але оплата готівкою залишиться без змін — 25 грн, бо нею користуються лише 7% пасажирів. Зберігається безоплатна пересадка для власників Леокарт — можливість змінити транспорт протягом 40 хвилин без додаткової оплати, пільговики — безкоштовно.
«У Львівській міськраді не підтримали підняття вартості проїзду в громадському транспорті до 32 грн, як цього вимагали перевізники раніше, — каже директор департаменту міської мобільності Львівської міської ради Олег Забарило. — Бачимо, що середній тариф у місті, враховуючи різні способи оплати, становить сьогодні менше, аніж був у 2022 році - коли вартість проїзду була 15 гривень. Сьогодні середній тариф — не повних 14 грн. Не можемо ігнорувати ріст витрат підприємств — паливо, зарплати, податки за цей період. Тому ми пропонуємо помірковане коригування тарифів».
Найближчими днями відбудуться громадські слухання щодо тарифів. Після цього ціни на проїзд погодить виконком. Депутати кажуть, що львів'яни будуть їздити за новими розцінками з травня.
У мерії наголошують, що підвищення тарифу — не для прибутку, а для збереження й оновлення транспорту. У 2025 році приватні перевізники вже придбали 7 нових автобусів і готуються до купівлі ще 55. Комунальне АТП-1 планує закупити 58 машин.
«Нові тарифи за проїзд у Львові - маніпуляція чиновників Ратуші, мовляв, ми відмовили перевізникам, які хотіли 32 грн, але погодили меншу ціну, — каже для „ВЗ“ громадський активіст, експерт громадських перевезень Антон Шнайба. — Не мерія керує перевізниками, а навпаки. Не було ще такого випадку, коли перевізники просять виші тарифи, але їм відмовляють і залишають чинні ціни. Перевізники сказали — чиновники погодили. Схема така: перевізники знають, що треба простити більше, але погодять, як домовлятися… Це злочин проти львів'ян. Жодне місто України не має таких високих тарифів за проїзд, особливо в трамваях — 25 грн. Не правда, що сервіс покращується і на вулицях міста давно ніхто не бачив нових автобусів».
«Не варто знову скидати витрати перевізників на мешканців, а покривати їх із міського бюджету — дотувати, як це роблять по всій Україні, думаючи про людей, — сказав для „ВЗ“ голова депутатської комісії з питань транспорту Ігор Зінкевич. — Зараз складний час, людям і так важко. І ставити їх ще в складніші умови — не найкраще рішення. Я вже навіть не хочу згадувати про заробітну плату керівника комунального підприємства АТП-1 — понад 120 тисяч грн на місяць».