«Крім боргів, на ЛАЗі немає що націоналізовувати...»

російські власники мають близько 80 львівських підприємств

Президент України Володимир Зеленський підписав закон, який визначає порядок націо­налізації активів, що належать рф чи компаніям країни-агре­сора. На ініціативу президента відгукнувся, зокрема, голова Львівської ОТГ Андрій Садовий. Повідомив, що аж близько 80 підприємств міста Лева – з російським капіталом. Що­правда, окрім ЛАЗу, жодних інших компаній рф пан Садовий не назвав.

«Усю інформацію передано до Львівської обласної військової ад­міністрації, – заявив Андрій Садо­вий. – Нещодавно прийнятий за­кон про націоналізацію дозволяє зробити так, щоб у Львові та всіх ін­ших містах України не було навіть маленької частинки, яка може на­лежати ворогу. На засіданні пре­зидії конгресу місцевих та регі­ональних влад я запропонував націоналізувати будівлі, розташо­вані на території Львівського ав­тобусного заводу. ЛАЗ іще з 90-х років належить росіянам. На осно­ві заводу плануємо збудувати му­ніципальний індустріальний парк. Це величезна територія близько до центру міста, яка може бути ба­зовою локацією для виробництва електромобілів. Також уже маємо західних інвесторів, які готові за­пустити виробництво електродви­гунів. Тут можуть отримати роботу львів’яни та українці, які були зму­шені шукати собі новий дім. До­рожня карта вже готова. Чекаємо рішень Кабміну та РНБО».

Як наголосив у коментарі для «ВЗ» депутат Львівської міської ради Юрій Мартинюк, ЛАЗ за­пізно націоналізовувати. Мовляв, це треба було робити раніше, коли підприємство ще працювало і мо­гло платити податки. «Дивно, що така ідея визріла тоді, коли вже не­має заради чого її реалізовувати, – каже Юрій Мартинюк. – Це під­приємство стало банкрутом. Май­но перебуває у заставі українських банків. Чи реально націоналізува­ти в рамках процедур банкрутства та кримінальних проваджень?».

Депутат каже, зараз треба ре­тельно порахувати підприємства з російським капіталом, адже їх у Львові може бути значно більше, ніж 80. За словами пана Мартиню­ка, серед підприємств, де є росій­ський “слід”, – деякі міські готелі... “Усе це завуальовано за офшорни­ми компаніями”, – вважає депутат.

Коментар для «ВЗ»

Гелена Пайонкевич, керівниця юридичного управління Львівської міської ради

Громадянин росії Ігор Чуркін є засновником та кінцевим бенефіці­аром низки підприємств, які зареєстровані на вул. Стрийській, 45, а саме на території ЛАЗу: ТОВ «Львівські автобусні заводи», ТОВ «Мо­тор сіті офіс», ТОВ «Центральне конструкторське бюро ЛАЗ»... Також він є засновником компаній, які зареєстровані у Києві.

2001 року приватизація ЛАЗу проводилася з порушеннями. Це було встановлено рішенням Верховного суду України, яке з невідо­мих причин не було виконано... “Цікавою” також є історія реоргані­зації ЛАЗу. Так, юридичні особи «Пасавтотранс», «Завод комуналь­ного транспорту», «Львівський автомобільний завод» створювалися, отримували частку власності на майно ЛАЗу – і припиняли діяль­ність...

Зараз майно ЛАЗу перебуває в іпотеці у банках – через заборго­ваність цих юридичних осіб. Право вимоги за кредитами «Укрексім­банку» було продано в липні минулого року. З цього приводу триває судова справа.

Земельна ділянка на Стрийській, 45, належить громаді Львова. Договір оренди розірвано, сума заборгованості за землю (за станом на кінець 2021 року) – близько 7 млн грн. Є також заборгованість за водопостачання. Львівська міська рада не має заборгованості пе­ред жодною з цих компаній. Усі матеріали та інформацію передамо у Львівську ОВА та РНБОУ.

Читайте також: Робота для українських біженців: найвища конкуренція у Польщі, найбільше платять в Ізраїлі

Схожі новини