Усіх - в одну чергу!

Рішення українського уряду про скасування мита на авто спровокувало стовпотворіння на кордоні, страждають волонтери

На польсько-українському кордоні знову з’явилися шалені черги

Причина - вступив у дію один із "економічних законів воєнного часу", який дозволяє безмитне ввезення автомобілів в Україну з-за кордону. Але замість того, аби пожвавити українську економіку, як це планував наш уряд, цей закон спочатку вдарив по волонтерах, які перевозять з-за кордону гуманітарні вантажі та авто для української армії. Досі, коли на кордонах не було такого ажіотажу, волонтери проїжджали без проблем. Їх скеровувати на окрему смугу руху. Так було до сьогоднішнього дня, але сьогодні ситуація кардинально змінилася: польська сторона отримала наказ усі авто, які перетинають кордон, скеровувати в одну загальну смугу руху.

Про те, який армагеддон твориться на польському кордоні, "ВЗ" розповів волонтер Юрій Жук: "Ми з друзями є членами Ротарі-клубу "Львів-Леополіс". Відколи почалася війна, наша волонтерська група для армії постачає машини з-за кордону. Наші друзі з Німеччини купують машини. Частково купують за свої гроші, ми їм також передаємо гроші. Українці, які живуть у Польщі, переганяють ці машини до польського кордону, а ми маємо право виїзду за кордон, нам уже "+60" років, тому переганяємо машини через кордон. Досі з цим не було проблем. Минулого тижня я гнав машину - черг майже не було. Але коли в Україні прийняли закон, який дозволяє приватникам ввозити машини в Україну без мита, з'явилися шалені черги на кордонах.

Сьогодні ми бачили, що на Краковці черга приблизно 3-4 кілометри, у Перемишлі черга від кордону до самого Перемишля. Зараз ми стоїмо на Грушеві. З сьогоднішнього ранку сюди пустили весь бізнес. Раніше тут їхали тільки з гуманітарними вантажами. Тут була маленька черга і їхали нормально. Зараз ми стоїмо десь сотими у черзі. У нас п'ять машин: одна "швидка допомога" їде на Харків, одна машина - у Сумську лікарню, решта машин - у військові підрозділи, які стоять біля Харкова. Польські прикордонники кажуть, що у них є наказ, щоб всі були в одній черзі.

Виникла глобальна проблема: якщо гуманітарна допомога армії буде їхати у загальній черзі, ніхто з волонтерів чотири дні стояти не буде. Мало того, що ми даємо свої кошти, кошти закордонних друзів, доброзичливців, які передають нам гроші, то ще треба стояти не одну добу на кордоні.

Ми вже акумулювали понад 40 тисяч доларів на закупівлю машин, тепловізорів, дальномірів, амуніції тощо. Питання перетину кордону гуманітарними вантажами - глобальне. Його треба порушувати на міжнародному рівні. Хоча б один прикордонний пункт пропуску на польсько-українському кордоні треба виділити суто для гуманітарки. Тому що через наші митниці йде допомога армії для всієї України. Я вже телефонував у Генконсульство РП у Львові, вони стараються щось допомогти... Але наразі вирішення питання немає".

Прессекретарка Львівського прикордонного загону Олександра Кучковська сказала "ВЗ": "Не можемо коментувати рішення, яке було прийняте польською стороною. Щодо перевезення гуманітарної допомоги проводиться постійна взаємодія з польськими колегами. Ми просимо, наголошуємо і закликаємо їх за можливості пропускати гуманітарку, тому що це вкрай важливо для нашої держави. Щодо українських автомобільних пунктів пропуску, то бачила вчора: якщо їде машина із гуманітарною допомогою на потреби військових, такі автівки скеровуються на окремі смугу руху. Вони у загальному потоці в черзі не стоять. Ми, як можемо, пришвидшуємо їх проїзд. Наші прикордонники і сьогодні так працюють. Телефонні розмови і зустрічі із польськими колегами проводяться постійно, бо постійно виникають різні питання в роботі, які потрібно обговорити. Сподіваємося на позитивне вирішення цієї ситуації".

У пресслужбі Державної прикордонної служби України "ВЗ" повідомили: "За інформацією, отриманою від польської сторони, наразі на окремих напрямках спостерігається значне накопичення автотранспорту на виїзд з Польщі до України. Зокрема, найбільші черги у напрямку України є перед такими пунктами пропуску:

  • "Дорогуськ – Ягодин» – близько 1000 легкових авто і 150 вантажівок;
  • «Корчова – Краківець» – близько 400 легкових авто і 350 вантажівок;
  • «Медика – Шегині» – близько 900 легкових авто і 200 вантажівок.

Це накопичення виникло ситуативно та не залежить від порядку проходження прикордонно-митних процедур. Своєю чергою прикордонники докладають усіх можливих зусиль щодо пришвидшення оформлення осіб: збільшено кількість персоналу, який здійснює прикордонні процедури, обладнано додаткові робочі місця для оформлення. Враховуючи дану ситуацію, для швидшого перетину кордону з Польщі до України рекомендуємо обирати інші пункти пропуску на спільному кордоні".

Коментар для "ВЗ

Андрій Годик, перший заступник голови Львівської ОВА

Про ситуацію знаємо, це вже не перший сигнал про цю проблему сьогодні. Проводимо переговори з польською стороною. Комунікація йде на рівні митних і прикордонних служб. Наше завдання, щоб волонтери якомога швидше проїхали через кордон. Коли буде результат, тоді зможу вести більш предметну розмову.

Читайте також: «5 мільйонів українців виїхали за кордон через війну рф»: Амін Авад

Схожі новини