Передплата 2025 ВЗ

При оплаті Леокарт — 17 гривень, банківською карткою — 20

У Львові можуть зрости тарифи на проїзд у громадському транспорті: перевізники пропонують нову сітку, аргументують свої вимоги зростанням витрат та зменшенням пасажиропотоку, а мерія наразі аналізує пропозицію. Чиновники натякають: здорожчання — питання часу

Фото з архіву "ВЗ"
Фото з архіву "ВЗ"

Перевізники Львова оприлюднили нові тарифи на проїзд у громадському транспорті: 16−17 гривень — для користувачів Леокарт (теперішній тариф 13 грн), 20 грн при оплаті за проїзд банківською карткою (зараз 15 грн) та 30−50 грн при готівковій оплаті у водія (зараз це 25 грн). Аргумент перевізників — впродовж останнього року їхні витрати зросли, а середній тариф на проїзд зменшився, бо є пересадка, коли одним квитком можна поїхати у двох видах транспорту.

«25% пасажирів Львова користуються пересадковими квитками та їдуть двома маршрутками за ціною одного квитка. За пересадкові талони нам ніхто не компенсує. Порівняно їх 2024 роком, у першому кварталі 2025 року пасажиропотік у Львові суттєво впав, відповідно зменшилися доходи підприємств, — сказав на брифінгу голова правління Львівської обласної організації роботодавців автомобільного транспорту „Укравтотранс-Львів“ Іван Велійка. — Компенсаційні виплати з міського бюджету зменшилися, а кількість пільговиків не зменшилася, а зросла».

Оскільки перевізники в мінусах і мерія не компенсовує різницю в тарифах, Велійка пропонує перекласти ці втрати на плечі пасажирів — суттєво збільшити ціну проїзду.

У департаменті міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міськради сказали, що чиновники аналізують розцінки перевізників. Проте пасажирам таки варто готуватися до підняття тарифів, можливо, не з тими цифрами, які пропонують перевізники.

Голова депутатської комісії транспорту і зв’язку Львівської міської ради Ігор Зінкевич сказав для «ВЗ», що львівські перевізники скоригували тарифи за проїзд в громадському транспорту до європейських. У Польщі - орієнтовно півтори євро за проїзд.

«Не підтримую зростання тарифів, бо зараз воєнний стан, людям і так фінансово важко, — каже депутат. — У нас є бюджет, вартує перевізникам компенсувати, якщо є мінуси. Хоча з мінусами — сумнівно! За підвищення тарифів виступає комунальний перевізник і кілька приватних, на яких вплинув комунальний. Вони тиснуть на нас, на чиновників… Зараз в департаменті міської мобільності та вуличної інфраструктури аналізують цифри. Директор департаменту Олег Забрило мені сказав, що треба підвищувати тариф. Спитав наскільки — боїться мені казати. Рішення — за виконкомом».

Оновлено

Заступник директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Дмитро Пецій сказав у коментарі для «ВЗ», що у Ратуші ще не знають, що робити з тарифами, наразі вивчають цифри.

«За останні 2 роки транспорт відчутно покращився, — каже чиновник. — Якісний транспорт не може існувати безоплатно, лише за кошти. Вивчаємо звернення перевізників. Справді, в них зросла собівартість перевезень — оплата праці, податки, паливно-мастильні матеріали. Щоб бути конкурентними на ринку вони змушені піднімати зарплату водіям. Рішення про нові тарифи ще не ухвалено і коли це буде, не знаємо. Спершу будуть громадські слухання, де вислухаємо людей: чи їм це буде комфортно платити».