Школа у ґаджеті
Чи варто переводити дитину на дистанційну форму навчання?
Через епідемію коронавірусу багато хто був змушений переходити до режиму онлайн. І якщо дистанційна робота — це Ок, то віддалена форма навчання — далеко не всім до душі. Попри це, чимало шкіл, особливо приватних, пропонують платформу дистанційного навчання. І учнів їм не бракує.
Ілля закінчив 9-й клас. Більшість його однокласників готуються до вступу у коледж, однак хлопець вирішив продовжити навчання у школі. Жодна з тих, що розташовані поблизу будинку, не припала підліткові до душі. Тож умовив батьків віддати туди, де можливе дистанційне навчання. Мати Іллі — Ярослава, вчителька молодших класів. Вона схвалила вибір сина.
«У традиційній школі — багато зайвих предметів. Іллі нудно сидіти на них. Та й для чого витрачати час на не потрібні йому уроки? У 10−11 класах знадобиться чимало сил для підготовки до вступу, тож рано вставати та бігти до школи буде важко. А так плануватиме час на свій розсуд».
Чимало батьків перевели дітей на дистанційну форму навчання, аби не возити їх щоранку в інший район, якщо вони вчаться у школі, що далеко від дому. Це стосується не тільки учнів старших класів. Аня дистанційно закінчила 1-й клас.
«Дочка вступила до нульового класу. Школа і товариство їй подобалися. Але дитина почала часто хворіти, пропускати заняття. Тому вирішили, що вже у першому класі навчатиметься дистанційно. Я також працюю віддалено. Відразу після сніданку ми з Анею сідали кожна за свій ноутбук. Я — працювати, вона — вчитися. Дитина під моїм наглядом. Під час пандемії це особливо важливо. У другому класі також навчатиметься онлайн», — розповіла Надія, мама Ані.
Її племінниця Тереза цього року йде до 1-го класу. Дівчинка потерпає від алергії та астми. Тож Тереза також навчатиметься онлайн.
Утім, психологи такий різновид навчання не схвалюють. Кажуть, школа важлива для соціалізації дитини. Завідувач кафедри практичної психології Ігор Корнієнко вважає, що дистанційне навчання негативно впливає на всі сфери розвитку особистості.
«У мене дитина закінчила 7-й клас. За час, поки змушений був навчатися дистанційно, помітив у нього так звану емоційну депривацію. Тобто нестачу емоцій та переживань. Діти, які навчаються дистанційно, перебувають в умовах так званої монотонії. Їх постійно оточує одноманітний інтер’єр. Також бракує руху, розвивається гіподинамія. Похідними цих патологій можуть стати душевний дискомфорт дитини, психоемоційне напруження. Як наслідок, виникають депресивні стани».
Психолог пояснює, що діти не мають властивого дорослим людям відчуття часу. Тому їм притаманні труднощі з самоорганізацією. Це стосується не лише освітнього процесу. Школярі не вміють самостійно планувати свою роботу, під час дистанційного навчання це особливо помітно. Вони потребують дорослого наставника. Як наслідок, знижується працездатність, концентрація уваги. Тож без прямого впливу вчителя виникають проблеми з навчанням.
Виникає спокуса сидіти у соцмережах. Зважаючи на це, зростає ймовірність соціальних ризиків. Особливо, якщо учень вдома сам, адже батьки — на роботі. Тож якщо необхідно, щоб дитина навчалася дистанційно, батькам доведеться організовувати її робочий день та пильно стежити за процесом навчання.
Ігор Корнієнко каже, що школа потрібна і для здобуття соціальних навичок. Саме тут діти вчаться будувати взаємини з однолітками та дорослими, адаптуються до життя у колективі. Коли з’явиться необхідність переходити з віртуального світу до реального життя — виникатимуть неабиякі труднощі.
Читайте також: Наша школа — цілковито відстала