Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Диверсія чи збіг обставин?

За останній місяць у трамвайному депо вивели з ладу чотири нові трамваї.

У ніч з 15 на 16 січня у трамвайному депо водії розбили скло двох нових трисекційних трамваїв виробництва «Електрон» і тим самим вивели машини з ладу. Директор ЛКП «Львівелектротранс» Михайло Сидорович повідомив, що ДТП трапилася під час необережних маневрів, коли один трамвай стояв на колії, і на ту саму колію заїжджав другий, водій не розрахував відстані. Сталося зіткнення. Тепер трамваї треба ремонтувати. Дрібний ремонт від ударів коштує щонайменше вісім тисяч гривень. За останній місяць це вже другий такий випадок нищення нових трамваїв! На підприємстві підозрюють: трамваї псують навмисне.

Загалом за останній місяць пошкоджено чотири одиниці електротранспорту. Винуватцями цього є водії, які через необережні маневри розбили вікна. Зрозуміло, чому ці випадки викликали бурхливу реакцію соцмереж. Львів’яни почали говорити про навмисне пошкодження транспорту. Кому вигідно виводити з ладу новенькі трамваї “Електрону”? Серед версій — хтось хоче нашкодити проекту “Трамвай на Сихів”, або власники маршруток помстилися своїм головним конкурентам.

Михайло Сидорович теж не виключає, що водії спеціально могли влаштувати ДТП. Ці факти розслідує служба безпеки “Львівелектротрансу”. Якщо підозри про навмисне зіткнення підтвердяться, то водіїв буде притягнуто до відповідальності, є загроза звільнення. Журналіст “ВЗ” запитала Михайла Сидоровича, навіщо водіям спеціально нищити трамваї. “Не скажу нічого з цього приводу, бо проводимо на підприємстві службове розслідування, — відповів пан Сидорович. — Коли завершимо — оприлюднимо результати”.

Тим часом у соцмережах висувають свої версії щодо причин трамвайного вандалізму. Одна з версій — перевізники автобусів домовилися з водіями трамваїв про диверсію проти “Трамвая на Сихів”. Адже трамваї, що курсують кожних 20-25 хвилин, створюють неабияку конкуренцію маршруткам. На Різдвяні свята через маршрутки, що не вийшли на роботу, в туристичному Львові виник транспортний колапс, бо 85% автобусів залишилися в автопарках... З трамваями та тролейбусами проблем не було.

Друга версія, присутня у соцмережах, — диверсія проти заводу “Електрон”, який виготовляє сучасний міський транспорт (автобуси, трамваї та тролейбуси). Експерти кажуть, ця версія є вірогідною, оскільки нещодавно в одному з цехів “Електрону” сталася пожежа. Підприємству завдано збитків на 50 мільйонів гривень. У тендері на купівлю транспорту беруть участь компанії з сусідніх областей України та іноземні виробники транспорту. Однак перевагу надають “Електрону”. Такий успіх може комусь не подобатися.

Телефоную до водія трамвая з 30-річним стажем пані Ольги (ім’я змінено). Жінка запевняє, що ДТП нових трамваїв ніхто не організовував, мовляв, нікому це не потрібно. Причина пошкоджень, на думку пані Ольги, — суто людський фактор: водій не дотримала дистанції під час маневрування по території трамвайного депо. “Це сталося пізно ввечері, - каже пані Ольга. - “Перегонщик” трамвая голосно кричав, не мав свистка. Водій могла виїхати на задній майданчик депо, де є пульт управління. Вона цього не зробила, сталося зіткнення. Ще один “нюанс” - на восьмий трамвайний маршрут взяли випадкових водіїв. Не виключаю, що у відборі могла бути корупційна складова. Цих водіїв нормально не підготували до роботи на нових трамваях. Це вина адміністрації “Львів­електротранс”. Був випадок, коли до кермування новим трамваєм спеціально не допускали водіїв, які вже вміли їздити на новому трамваї. Водій стажувався на заводі “Електрон”, знав цей транспорт досконало”.

Фото прес-служби ЛМР

Схожі новини