Від таких «ліків» можна спитися...

Алкогольні напої реалізовують через аптеки під виглядом дієтичних добавок

Народні депутати від партії “Батьківщина” — Микола Томенко та Роман Ілик — заявили, що викрили нову корупційну схему. “Міністерство охорони здоров’я видало дозвіл на реалізацію через аптечні мережі спиртових настойок міцністю 35 градусів, які продають під виглядом дієтичних засобів. Реклама, яку транслює ТБ, переконує споживачів, що ці “ліки” можуть допомогти від багатьох захворювань, зокрема цукрового діабету. Крім того, настоянки продають без сплати акцизних зборів”, — повідомили на брифінгу народні депутати.

«Вперше в історії України МОЗ на вищому рівні почало лікувати українців горілкою, — каже Микола Томенко. — В аптеках настає гаряча пора, коли завозять нову партію і народ дізнається, що чергова партія дешевої горілки надійшла. Всі йдуть в аптеку і купують настоянок більше, ніж всіх ліків разом узятих».

“Скерували звернення до президента і прем’єр-міністра, в Міністерство охорони здоров’я, Міністерство доходів і зборів, Генпрокуратуру з вимогою припинити реалізацію цього фальсифікату горілки, який класифікується як лікувальний засіб, — розповів “ВЗ” перший заступник голови Комітету з питань охорони здоров’я Роман Ілик. — Експертиза, проведена у ДП “Львівстандартметрологія”, довела, що це — низькоякісна горілка. У складі немає спирту класу люкс. Більше того, експерти виявили у ній шкідливі речовини, які перевищують допустимі норми. Вміст альдегідів (оксиленого спирту. — Авт.) перевищує допустимі показники у 30 разів, естерів (складних ефірів. — Авт.) — втричі. Також перевищено допустимий вміст метилового (технічного) спирту. Ці “ліки” продають в аптеках, реалізовують через “Укрпошту”. Маємо приклад корупційної схеми, як уникнути сплати акцизного збору і продати горілку за ціною, яка суттєво відрізняється від ціни у торговельній мережі. Якщо у магазині пляшка горілки коштує 26-30 гривень, то настойку можна придбати в аптеці за 25. Оскільки має міцність 35° (звичайна горілка — 40°), термін її придатності не дев’ять місяців, а 24. Люди, які мають алкогольну залежність, шукають дешевий продукт, доступний у будь-який час дня і ночі. Тому на ці настоянки є попит”.

“Чверть усіх викликів “швидкої” пов’язані з вживанням алкоголю, третина самогубств та понад 60% убивств і насильницьких дій щодо членів сім’ї також пов’язані із вживанням спиртного. Алкоголь стає причиною інфарктів, інсультів, появи ракових пухлин. Нормальний лікар не випише рецепта на такі “ліки”, — каже Роман Ілик. — Заявляю як лікар: шкідливим є будь-який алкоголь. Спиртне нищить клітини головного мозку. За даними ВООЗ, люди, які вживають алкогольні напої (особливо дешеві, неякісні), живуть на 15-16 років менше за своїх непитущих однолітків”.

Фармацевти погоджуються з народним депутатом — спиртові настоянки не мають лікувальної дії. Але якщо виробник має дозвіл на виготовлення продукції і на цю продукцію є попит, готові брати її на реалізацію. Заперечують, що ці напої купують алкозалежні. “Чверть літра австрійського бальзаму коштує 220-230 гривень. Півлітра бальзаму українського виробництва — 20-23 гривні. Беруть їх переважно “до кави” — замість коньяку. У залежних від алкоголю попиту на них немає — на ринках пляшку “паленої” горілки з рук можна купити за 10-15 гривень”.

Міністерство охорони здоров’я на звинувачення відреагувало миттєво. “Настойки “з хріном”, “прополісом та медом”, “лимоном і зеленим чаєм”, “женьшенем”, “перцем і медом” зазначеної торгової марки належать до категорії харчових продуктів для спеціального дієтичного споживання та внесені до державного реєстру відповідно до Порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів. Згідно з висновком Державної санітарно-епідеміологічної експертизи, ці харчові продукти, призначені для спеціального дієтичного споживання, відповідають встановленим медичним критеріям безпеки і можуть бути реалізовані у заявленій сфері застосування (через спеціалізовані магазини і відділи, аптечну мережу та на пряме замовлення). Міністерство охорони здоров’я України розглянуло та погодило виключно текст реклами настойок, у якому, в тому числі, зазначається, що така продукція не є лікарським засобом, перед застосуванням потребує консультації з лікарем та може реалізовуватися лише в аптеках і спеціалізованих відділах торговельних мереж. Питання здійснення контролю за додержанням законодавства про рекламу не належить до повноважень Міністерства”, — повідомили у прес-службі відомства.

Схожі новини