Передплата 2025 «Добрий господар»

Штати тепер навчатимуть більше молодих українських пілотів винищувачів, — джерело

  • 17.10.2024, 17:30
  • 198

У США тепер навчатимуть більше молодих українських пілотів F-16 замість досвідчених

Фото ілюстративне АрміяInform
Фото ілюстративне АрміяInform

Відтак США переорієнтовують підготовку українських пілотів винищувачів F-16 на молодших курсантів, а не на досвідчених військових. Це рішення може відтермінувати час, коли Україна отримає готову до бою повну ескадрилью F-16.

Причиною стало те, що досвідчених українських пілотів зі знанням англійської мови мало. У США також вважають, що молоді військові будуть більш сприйнятливими до західного стилю навчання.

Протягом року США та інші партнери навчали невелику кількість українських пілотів. Курси відбули понад 10 пілотів, 11 з них зараз літають в Україні на F-16. Однак до весни чи літа наступного року Україна, найімовірніше, не матиме повної ескадрильї F-16 — 20 літаків і 40 пілотів.

Наразі вісім досвідчених пілотів винищувачів завершують навчання на F-16 в Аризоні та прибудуть в Україну на початку 2025 року.

Досвідчені пілоти, які їхали на навчання, пропускали базову льотну підготовку, а от новачки повинні відбути рік, навчаючись літати на базах Великої Британії та Франції, перш ніж потрапити на курс F-16 в Аризоні (штат США) та Румунії.

Для пілотів Військово-повітряних сил США навчання триває майже два роки — від початку до кінця. Близько року вони мають базову льотну підготовку, потім чотири-шість місяців літають на обраному літаку та ще від чотирьох до шести місяців витрачають на вивчення процедур свого оперативного підрозділу. Пізніше американські льотчики ще багато часу тренуються перед тим, як вийти на бойові завдання. Водночас українські пілоти із коротких навчань одразу виходили у повітряні бої.

Американські посадовці стверджують, що українські пілоти мають проблеми з навчальною програмою англійською мовою. Ще одна проблема полягала в тому, що досвідчені пілоти з України насправді мали значно більше бойового досвіду, ніж їхні західні інструктори.

Утім, саме молоді льотчики, які мали досвід польотів на реактивних радянських винищувачах і були у зоні бойових дій, більш сприйнятливі до американських методів навчання.