Передплата 2024 «Добра кухня»

10 фіаско російської пропаганди у 2022 році

  • 31.12.2022, 22:30
  • 752

«Спеціальна воєнна операція». росіяни мали повірити, що «СВО» обійдеться для них малими втратами, що це не агресія, а «місія» з конкретними легітимними цілями. росія настільки недооцінювала Україну, що переконала себе, що «повноцінна» війна не лише непотрібна, але й неможлива в принципі

«Денацифікація». Так москва прагнула розохотити Захід допомагати «нацистам-українцям», а російському населенню подати справу так, наче «спецоперація» є продовженням справи дідів під час Другої світової.

«Z». Спочатку Z та інші значки і латинські літери були всього лише тактичними знаками, нанесеними на бойові машини російських сил вторгнення. Згодом вони стали візуально впізнаваними, а відтак найвідоміший тактичний знак Z політтехнологи перетворили на бренд для прихильників агресії.

«Вперед — в минуле, назад — в СРСР». Звернення сучасної російської пропаганди до радянських сентиментів було не випадковим та не поодиноким. В окупації червоні прапори часто вивішувалися поряд з російськими, а на центральні площі українських міст повертали раніше демонтовані пам’ятники леніну. Ця політика відбилася і на кампанії перейменувань населених пунктів та вулиць окупантами.

Біолабораторії, заражені гуси, бойові комарі. Насправді ІПсО про біологічну зброю реалізується із досить витонченим розрахунком. Ця тема паразитує на глибинних людських фобіях і архетипічних загрозах: невидимої зарази, птахів, які несуть смерть тощо. У таке можна не вірити, але психологічно важко перестати побоюватися.

Більше про поразки пропаганди країни-агресора читайте у матеріалі на сайті Центру стратегічних комунікацій.

Схожі новини