Передплата 2024 «Добра кухня»

Науковці дослідили: червоне вино та ягоди зменшують тиск. Скільки їх треба вживати?

• 24.08.2021, 19:55
  • 1 611

Червоне вино та ягоди зменшують тиск через флавоноїди, що у них містяться

Про це пише Суспільне.

Як ідеться в опублікованому у журналі Hypertension дослідженні, дослідники на чолі з Аедін Кессіді проаналізували рівні артеріального тиску і дієти 929 людей, у яких вимірювали артеріальний тиск і брали зразки калу для аналізу мікробіоти. Крім цього, учасники заповнювали анкету про харчові звички. Для статистичних розрахунків використовували коваріаційний аналіз.

З'ясувалося, що підвищене споживання продуктів, що містять флавоноїди, асоціювалося з нижчими рівнями тиску, така ж позитивна асоціація спостерігалася окремо для ягід і червоного вина. Також підвищене споживання останніх асоціювалося з більш різноманітним складом кишкової мікробіоти, а вживання ягід, яблук та груш асоціювалося з меншим вмістом в калі бактерії Parabacteroides. У попередніх дослідженнях зміст цієї бактерії виявлявся підвищеним у хворих на артеріальну гіпертензію.

Науковці також помітили, що у людей, дієта яких багата флавоноїдами, склад мікробіоми кишківника більш різноманітний, що теж вносить свій внесок у позитивний ефект флавоноїдів, оскільки бактерії виробляють з них корисні для судин метаболіти.

Флавоноїди містяться у фруктах, овочах, чаї, шоколаді та червоному вині. У кишківнику вони метаболізуються мікробіотою у речовини, які мають антиоксидантну активність і корисні для серця і судин. У роботі вчені розглядали дози продуктів, які асоціювалися зі зниженням артеріального тиску. Для ягід — 1,6 порції на день, для вина — 250 мілілітрів на тиждень.