Передплата 2024 «Добре здоров’я»

І вакцини не треба! Вчені створили ефективні ліки від COVID-19

• 14.08.2020, 15:55
  • 22.1K

Поки світ чекає на появу вакцини від COVID-19, американські вчені розробили препарат, який виявився неймовірно ефективним в боротьбі проти вірусу SARS-CoV-2

Вчені з Каліфорнійського університету в Сан-Франциско розробили штучну молекулу, яка зупиняє процес зараження клітини вірусом SARS-CoV-2. Експерименти з використанням живого вірусу, показали, що ця молекула один з найбільш потужних антивірусних препаратів, відомих на сьогодні, пише Science Daily.

Перспективний препарат у формі аерозолю

Препарат у формі аерозолю, розробники назвали його AeroNabs. Препарат можна використовувати як спрей для носа або рота. Якщо клінічні випробування виявляться успішними, вчені запустять AeroNabs у виробництво для профілактики COVID-19.

AeroNabs завдяки нанотілам має схожі до антитіл імунні білки, які є у лам, верблюдів. Вони менші, ніж звичайні антитіла, тому їх легше модифікувати в лабораторії.

Як вчені знайшли нанотіла

Вчені обрали з бібліотеки синтетичних нанотіл 21 кандидата і протестували їх. Головним критерієм була здатність перешкодити шиповидним відросткам коронавірусу з'єднуватися з рецептором ACE2 людських клітин. Таким чином, вчені створили молекулярну пастку для шипів.

Вчені не сподівались на такий потужний захист

І це ще не все: в окремому експерименті вчені створили молекулярний ланцюжок, який об'єднує три нанотіла, щоб вони могли кріпитися до трьох пов'язаних з рецепторами доменами (RBD), кожен з яких може з'єднатися з ACE2 і дати вірусу доступ в клітину. Таке потрійне нанотіло виявилося у 200 000 разів ефективніше, ніж одиничне нанотіло.