Інспектори з паркування є — паркомісць немає

Якщо водії-порушники заплатять протягом 10 днів половину штрафу, решту прощають.

Із листопада цього року штрафувати водіїв, які нехтують правилами паркування, може не лише патрульна поліція, а й інспектори з паркування. Нові штатні одиниці створили при міській раді. Водії у Львові почали знаходити на лобовому склі своїх авто «листи щастя» від інспекторів паркування — протоколи про порушення правил паркування з вимогою заплатити штраф. Власники авто обурені, бо інспектори працюють, а паркомісць у місті немає… Як можна штрафувати порушників, коли досі не створені належні умови для власників авто?

«Нещодавно побачила на своєму авто лист від інспекторів про порушення правил паркування на одній з вулиць Львова і штраф у 255 гривень, — розповіла „ВЗ“ водій з багаторічним стажем львів’янка Наталія Онискевич. —  Звичайно, я заплачу штраф. Але проблема в іншому — де водіям паркуватися, якщо у туристичному місті Лева катастрофічно бракує паркінгів: наземних, підземних? Мер Львова Андрій Садовий під час усіх виборчих кампаній обіцяв будівництво паркомісць. Але що змінилося?.. Платних паркінгів у центрі мало, місць там немає. Як можна штрафувати водіїв за порушення правил паркування, якщо у місті не побудовано жодного сучасного паркінгу?».

Юристи мерії кажуть, створення інспекторів з паркування — вимога законодавства. 27 вересня набув чинності новий Закон «Про реформування сфери паркування транспортних засобів». Згідно з ним, на базі управління безпеки міста Львова повинні створити відділ інспекторів, які матимуть право приймати рішення щодо штрафування за порушення правил зупинки, стоянки та паркування транспортних засобів. Відтак інспектор з паркування має зафіксувати порушення правил паркування на фото та відео.

«Офіційно інспектори з паркування запрацювали у Львові 5 листопада, — розповів „ВЗ“ начальник відділу інспекторів з паркування управління безпеки міста Львівської міської ради Богдан Мільяр. — З того часу виписано 1792 постанови про порушення на суму 507 тисяч 175 гривень. За станом на 17 грудня 2018 року, уже оплачено штрафи за 995 постановами — на суму 236 тисяч 521 грн. Працюють сім інспекторів, а потрібно у штаті аж 15. Є недобір на ці посади, оголошуємо конкурси. Інспектори з паркування заробляють 9−10 тисяч гривень „на руки“. Це зарплата. Жодних планів щодо кількості оштрафованих водіїв вони не мають, як, наприклад, контролери в електротранспорті».

Богдан Мільяр каже, інспектори полюють за порушниками здебільшого у центрі. Штраф за неправильне паркування — 255−510 гривень. А ось штраф за те, що водій не заплатив за паркування, може сягати від 300 до 1500 гривень. Формула штрафу така: ціну за годину паркування множать на 30. «Згідно із законодавством, порушники мають право заплатити упродовж десяти днів лише половину суми штрафу, — зазначив Богдан Мільяр. — Решту суми платити не треба, постанова буде вважатися виконаною. Якщо платити після десяти днів, то вже повну суму штрафу. Якщо впродовж тридцяти днів з моменту отримання повідомлення порушник не заплатить жодної копійки, то суму штрафу множать на два і відправляють до виконавчої служби».

Запитую чиновника, чи коректно у Львові штрафувати порушників, якщо водіям ніде паркуватися? Богдан Мільяр не розгубився: «Скажу вам те саме, що говорю усім водіям, які обурюються щодо браку паркомісць. У межах десяти хвилин від центру ви знайдете місце для паркування. Я вам це гарантую! Не обов'язково заїжджати аж під Ратушу! Є, наприклад, велика парковка біля цирку, а це десять хвилин ходьби від центру. Там година стоянки коштує 5 гривень. Ця парковка вільна на 80−90%».

«Невже немає де запаркуватися? Я завжди можу запаркувати своє авто, — стверджує депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич. — Бракує підземних паркінгів? Можна скористатися підземним у готелі „Ріус“, що на вулиці Гнатюка. Так, там дорого, 40 гривень за годину паркування. Але там завжди є місця! Паркування — питання совісті кожного водія. Деякі водії настільки поспішають, що кидають авто на пішохідних переходах, зокрема на ділянках доріг, де можна ускладнити рух транспорту. У Львові бракує не лише інспекторів з паркування, а й техніки для евакуації автівок».

У мерії так і не знайшлося чиновника, який би зрозуміло пояснив, чому у місті досі не зведено обіцяних підземних і наземних паркінгів… Начальник відділу паркування ЛКП «Львівавтодор» Сергій Париляк визнав, що місць для паркування у Львові бракує. «Готуємо документацію на підземний паркінг на площі Петрушевича, — каже. — У Львові працюють 36 паркувальних вуличних майданчиків, які обслуговує „Львівавтодор“. Є 1073 паркомісця, в центрі — 636 паркомісць. На наших майданчиках немає таких водіїв, які платять за весь день паркування (це коштує 150 гривень, година — 15 гривень). Зазвичай користуються місцем годину-дві».

Коментар для «ВЗ»
Андрій Садовий, міський голова Львова

Планували звести підземний паркінг на площі перед університетом імені Івана Франка. Але, на жаль, університетська спільнота поки що не погодила проект. Тому проект відтермінували, але на нього, переконаний, ще прийде час. Адже там критична ситуація, ніде паркуватися викладачам, студенти теж мають машини. Поруч — офіс залізниці та управління внутрішніх справ, де машини паркуються у три ряди.

На сесії Львівської міської ради прийнято ухвали про інвестиційний проект щодо будівництва паркінгів на площі перед головним залізничним вокзалом (в рамках реконструкції площі Двірцевої) та на площі Петрушевича. Ці паркінги розраховані орієнтовно на 400 місць. У 2019 році оголосимо інвестиційний конкурс, для цього доведеться прийняти ще по одній ухвалі сесії міськради. Тішить, що є охочі брати участь в цих інвестиційних конкурсах.

А тим часом…

Неправильно припарковані авто є головною причиною затримок руху електротранспорту. Про це заявила директор департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради Ірина Маруняк. ЛКП «Львівелектротранс» започаткувало практику подання заяв до суду — на відшкодування збитків із винуватців затримок руху електротранспорту. Через суд з винуватців стягнуто 221,5 тисячі гривень. З січня по листопад 2018 року простої трамваїв через неправильне паркування автомобілів щомісяця становили 66 годин. Простої тролейбусів через аналогічні причини — 11 годин на місяць.