Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Вчені зі США виявили новий орган, який може претендувати на звання найбільшого в тілі людини

• 29.03.2018, 09:40
  • 4 313

Американські вчені оголосили про нове відкриття у фізіології людського організму. Кажуть, що виявили новий орган, який складається з цілої мережі мікроскопічних каналів у сполучних тканинах.

За кількістю рідини, яка в ньому міститься, ця мережа може претендувати на звання найбільшого органу в тілі. Вчені продовжують досліджувати його значення для здорового організму та роль у складних патологіях, передає «5 канал».

Людське тіло науковці досліджують уже давно і, здавалося, вивчили його вздовж і впоперек, утім, не зовсім. У Сполучених Штатах вчені знайшли новий, раніше невідомий науці орган. Це ціле сплетіння різноманітних мікроскопічних каналів, що пронизують сполучну тканину. Такі канали є по всьому тілу людини. Через них протікає близько 1/5 усієї рідини людського тіла. Новому органу дали назву — інтерстиціум.

«Рідина, що міститься всередині інтерстиціуму, багата на протеїни, які є у лімфі та плазмі крові. Це дуже важливо. Якщо говорити про загальний розмір, то це близько 20% від усієї рідини тіла, а це аж 10 літрів. Можна сказати, що це найбільший людський орган», — каже професор з патології Нейл Тейз.

Відкриття американські вчені зробили випадково — під час ендоскопічного обстеження пацієнта, коли оглядали його систему травлення.

Дослідники переконані, що інтерстиціум виконує захисну функцію органів та тканин. Утім, має й негативну. За однією з версій, орган сприяє поширенню ракових клітин, які потрапляють у лімфатичну систему, а згодом і до органів. Науковці планують детальніше дослідити новий орган, щоб навчитися зупиняти процес метастазу.

«Нині ми знаємо, як ракові клітини потрапляють до лімфатичних вузлів. Раніше дослідити це не було можливості. Питання лише в тому, чи зможемо ми визначити механізми, які дають змогу клітинам рухатися за допомогою цього органу, щоб запобігти або ж уповільнити ріст метастаз», — уточнює Нейл Тейз.

Американські вчені переконані, що дослідження нового органу допоможе розв'язати не лише проблему раку, а й інших захворювань.