Повторять довоєнний рекорд «Люксторпеди»?
За співфінансування ЄС у Польщі відремонтували «залізничну закоп’янку». Тепер із Кракова до столиці Татр потягом — 2,5 години
Як повідомила пресслужба PKP (Польської державної залізниці), 22 грудня, після завершення капітальної реконструкції залізничних шляхів, до Закопаного, яке називають зимовою столицею Польщі, знову вирушать прямі потяги.
«На залізничній „закоп'янці“ зараз тривають роботи на коліях, а також із тяговою мережею і пристроями керування рухом потягів, — розповіла представниця пресслужби PKP Дорота Шалаха. — У грудні також плануємо ввести в експлуатацію станцію Закопане, аби вже обслуговувала пасажирів. А навесні наступного року буде завершено решту робіт».
Починаючи з 22 грудня, від Кракова до Закопаного курсуватимуть п’ять прямих потягів, причому два з них, EIC Tatry та IC Karlowicz, вирушатимуть із Варшави. Час у дорозі зі столиці Польщі до її зимової столиці потягом EIC Tatry становитиме 4 години 53 хвилини, що аж на 50 хвилин швидше, ніж було в попередньому розкладі.
А скільки триватиме подорож потягом до Закопаного з Кракова? У грудні найшвидшим поїздом, EIC Tatry, можна буде добратися за 2 години й 30−40 хвилин, інформує РАР. А вже після завершення усіх робіт на «залізничній закоп’янці» час у дорозі на цьому популярному туристичному маршруті (зокрема серед українців, які живуть у Польщі) становитиме 2 години й 15−20 хвилин.
Швидко? Принаймні швидше, ніж було до ремонту «залізничної закоп’янки». Але водночас не швидше, ніж знаменитим довоєнним потягом Luxtorpeda. Дизель-поїзд SAx 90 080 курсував, зокрема, з Кракова до Закопаного. 1936 року «Люксторпеда» встановила на цій трасі рекорд, подолавши її лише за 2 години 18 хвилин… Чи вдасться його побити, побачимо навесні.
Ґрунтовний ремонт «залізничної закоп’янки» триває від 2018 року. Окрім повністю нової колії, на маршруті з’явилися модернізовані станції, а на ділянці Новий Тарґ - Закопане — повністю нові. Реалізація масштабного проєкту вартістю понад 1,1 мільярда злотих стало можливою за співфінансування Європейського Союзу.