Без текстилю, зате з самокатами і велотренажерами…
У Польщі відбулася ХІІ Міжнародна виставка China Homelife Poland 2023
Так уже склалося, що в останні дні травня і на початку літа столиця Польщі перетворюється на «маленький Китай». Річ у тім, що саме на цей час припадає проведення міжнародної китайської виставки у Польщі. Останніми роками її проводять у спеціально обладнаних павільйонах поблизу Варшави, і сюди з'їжджаються підприємці з багатьох країн світу. І України у тому числі. Цьогорічна виставка China Homelife Poland відбулася 12-й раз. Її мета — презентація товарів і послуг китайських виробників, організація ділових переговорів між виробниками та потенційними імпортерами з країн Європи.
Щоправда, під час пандемії коронавірусу відкритих оглядів не було. Усе відбувалося в онлайн-режимі. Біля стендів стояли представники Польщі і розповідали про той чи інший товар. А цього року китайці приїхали особисто зі своєю продукцією.
Як і в попередні роки, на виставку China Homelife Poland 2023 група журналістів зі Львова поїхала з туристичною фірмою «Карпатія-Галич-Тур». Директор турфірми Любов-Теодозія Микитка пообіцяла нам не екскурсійну, а самостійну прогулянку старою Варшавою.
Перші два дні тут ніхто нічого не продає, а в останній день виставки можна було придбати все, що душа забажає. Ось тут вже наш народ тягнув до автобусів самокати, велотренажери, каструлі, і всіляке кухонне причандалля… Хоча, як відомо, не всі китайські вироби у нас користуються шаленою популярністю. Але китайці на виставку везли, мабуть, найкращі екземпляри своєї продукції. Продавали і за долари, і за польські злоті. Коли ми їм показували євро, кривилися і заперечливо махали руками.
За моїми особистими спостереженнями, на цьогорічній китайській виставці і павільйонів було менше відкрито, і асортимент був не такий широкий, як у попередні роки. У чому причина, журналістка «ВЗ» запитала у президента Варшавської Торгової Палати Марека Трачика.
— Так, звісно, якщо рахували, скільки виставкових павільйонів було до пандемії, то це була цифра, що сягала понад 1000. Натомість, під час коронавірусу жодного представника з Китаю не було із зрозумілих причин. А цього року вдалося відкрити понад 500 павільйонів. І це непогана цифра — нас тішить та динаміка, яка почала набирати обертів.
— Цьогоріч чула від українців нарікання, що зовсім не було представлено текстильних виробів — постелі, рушників…
— Ми не маємо впливу на асортимент. Що представники Китаю хочуть, те й пропонують до продажу. На мою думку, важливим елементом є те, що люди хочуть подорожувати, у тому числі і українці, які взяли участь у виставці. З нашого боку, звісно, будемо говорити, щоб на виставку, що відбудеться вже у листопаді цього року, привезли групу текстильних товарів.
— Чи багато на 12-й виставці було підприємців з України?
— На жаль, не так багато, бо через війну, що йде в Україні, багато підприємств змушені були припинити діяльність. Якщо до пандемії було понад 800 представників, то цьогоріч лише близько 150 власників бізнесу. Сподіваюся, що вже найближчим часом усе зміниться на краще.