«У неї корова померла, розкладається. Сморід. Сусіди не витримують…»
У селі Деревні, що на Жовківщині, жінка понад 25 років живе у хліві
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/427959/korova2.jpg)
У соціальних мережах з’явилася інформація про 75-річну Ганну Практику зі села Деревні Жовківського району, що на Львівщині, яка понад 25 років живе з коровами у хліві. Її хата згоріла, нової оселі так і не відбудувала. Влітку жінка тримає у стодолі і по десять корів, а взимку не має чим тварин годувати. Худоба і гине… Мертвих корів жінка закопує біля річки. Місцева мешканка Ольга Небожук опублікувала у соцмережах відео. На ньому видно, як старша жінка разом із чоловіком привезли на тачці якесь м’ясо. Неподалік сільської дороги його викинули… На зауваження селян не реагувала.
Побували у Деревні волонтери Незалежного детективно-журналістського бюро розслідувань. Громадська активістка Катерина Гаврон розповіла про свої враження від поїздки: «Про цю історію я довідалася з групи «Жовківське ОТГ» у соцмережах. Місцеві писали не про бідну жінку, яка живе у хліві, а про бідних корів, яких вона мордує… Ми особисто знущання з тварин не побачили. Хата у жінки згоріла понад 20 років тому — коротке замикання. Їсти варить на імпровізованій кухні на вулиці. Замість плити — каміння та металева пластина, під якою розпалюється вогонь…
У стайні була одна корова, чиста. Очікувала гіршого варіанта. Пані Ганна вийшла до нас. Перше враження — адекватна жінка, без агресії, без запаху алкоголю. Була заслуженою дояркою СРСР.
Катерина каже, що сусіди озлоблені на односельчанку. Скаржаться, що її корови пасуться без нагляду, бігають по сільських городах… А мертвих корів викидає біля річки. «Мене екологічна ситуація у цій місцевості турбує. Але жодного колективного звернення до компетентних органів мешканці села Деревні не написали», — обурюється активістка.
Активісти звернулися з листом до Львівської обласної ради та Жовківської райадміністрації. Не може людина у наш час мешкати у хліві.
— Невже ми заслуговуємо на старість у стайні? — запитують активісти. — Обійшовши «господарку», запитуємо пані Ганну, що потрібно жінці на нинішній день? «Трохи лісу та блоків. Цеглу я закупила давно, але до будівництва так і не дійшло. Шифер є, ще маю десять тонн вапна. Решта мені допоможуть».
Громадський активіст Юрій Конопада каже: «Ця історія показує нам байдужість влади, яка не хоче нічого робити. Можливо, і односельчан».
Отець Української греко-католицької церкви Володимир Коткевич каже, що про пані Ганну не знає. «Більшість мешканців села Деревні — вірні Православної церкви. Наша громада у селі маленька. Біля села Боянець, що у Жовківському районі, чотири кілометри у лісі, живе одна жінка. Їй 90 років. Там колись було село, але воно занепало, усі мешканці виїхали. Пані Марія зробила такий вибір. Хоча має рідних, не хоче виїжджати зі свого села та зі своєї хати. Родина до неї на конях приїздить, — каже отець — Бо туди не можна заїхати, дороги немає. Знаю, вона вже не бачить. Наші священники їй продукти возять. Окуляри пробували їй підібрати. Якщо пані Ганні потрібна допомога, спробуємо спільними зусиллями допомогти».
А ось отець Богдан Горінецький з Православної церкви каже, що пані Ганна з Деревні ні з ким на контакт не йде. До церкви жінка не ходить. «Там погана ситуація, — каже отець. — Вона у хліві з коровами спить. Скільки разів намагався з нею поговорити — без результату. Район мав би цим питанням зайнятися. Це бідна на розум людина…».
Староста села Деревні Руслан Пенцак каже, пані Ганні пропонували у селі три хати. Відмовилась. В тому хліві і живе… «Влітку у неї було десять корів, — розповідає староста села. — Зараз дві чи три залишилося. Влітку тих корів вона пасе, а взимку просить у людей корми. Люди розуміють, що тварини хочуть їсти, тому дають. Вона їде до Львова, жебрає по маршрутках. Потім приїжджає. П’є горілку. Ми не раз просили її, щоб поїхала у лікарню. Не хоче. У селі були представники соцзахисту, ветеринарної служби, поліція. З нею неможливо спілкуватися. Сусіди просять, щоби здала тих корів і купила за ті гроші хату».
«Загинула у неї корова, — розповідає староста. — Вона у хліві лежить. Розкладається. Сморід. Поруч живуть сусіди. Діти малі…».
«Хто цих корів забирає?» — запитую.
«Знайде у селі пияків. Вони закопають. З місцевих ніхто на неї не має впливу. Ця проблема тягнеться понад 20 років…».