Місто комфортних вулиць
Як у Львові змінюють звичні уявлення про ремонт доріг
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/421854/khutorivka.jpg)
Велодоріжки та урбанпростори, LED-освітлення та смуги для громадського транспорту, сучасні зупинки для пасажирів та багато доглянутої зелені. Ці речі не є традиційними елементами ремонту вулиць у більшості міст України. Але для львів’ян вони вже цілком рутинні. І якщо деінде скажуть «ремонт дороги», то у Львові це — «реконструкція вулиці», адже здебільшого йдеться не просто про заміну покриття, а про глибинне перетворення простору.
«Високий Замок» розповідає про ТОП вулиць міста, де тривають активні ремонтні роботи у Львові.
Вулиця для всіх: Бандери
Ескізний проєкт «Вулиці для всіх», розроблений Інститутом просторового розвитку разом із німецькими колегами для вул. Бандери, очікував свого часу ще з кінця 2018-го. Тоді ж, після затвердження мерією, стартував тривалий період досліджень та обговорень із мешканцями, аби конструктивні пропозиції й зауваження всіх користувачів магістралі були враховані. Як підсумок, у 2020-му з’явився новий проєкт, місто провело тендер на виконавця, і роботи стартували.
Загалом тут замінять всі інженерні мережі, прокладуть новий колектор і трамвайну колію, влаштують велодоріжки, паркомісця і смуги для громадського транспорту, а також — забезпечать комфорт для маломобільних мешканців. Покриття буде комбінованим: асфальт — у місцях, де рухаються громадський транспорт та велосипедисти, і бруківка — між коліями. Тобто містяни отримають начебто нову вулицю, однак — в її історичних межах. Завершити роботи планують до кінця 2021-го.
Без заторів: Хуторівка
Розпочаті у січні роботи з реконструкції Хуторівки — на завершальній стадії. Після заміни мереж, влаштування велосмуги та освітлення і 3-х шарів асфальту тут залишилось встановити павільйони для очікування на транспорт, висадити зелень та до кінця жовтня запустити тролейбус на просп. Червоної Калини. Однак уже зараз вулиця є зразковою з точки зору технології та зручності, що близько місяця активно тестують львівські водії. Є оновлена Хуторівка комфортною й для громадського транспорту: замість 2-х смуг, які існували тут раніше, з’явились 3, одна з яких — саме для нього. Також передбачені додаткові з’їзди, роз’їзди та розвороти.
/wz.lviv.ua/images/articles/2020/10/Khutorivka_2.jpg)
Швидше до лікарні: Пилипа Орлика
Розширення проїжджої частини та нове покриття, влаштування велоінфраструктури та паркомісць, якісна зупинка громадського транспорту та доступність для маломобільних львів’ян — це все про ремонт вул. Орлика, що веде одразу до двох міських лікарень. Окрім того, тут облаштують сучасне енергоефективне освітлення та пішохідну зону. Ремонт на першому відтинку — від вул. Миколайчука до вул. Віри, Надії та Любові — вже завершено. Загалом же роботи з реконструкції усієї вулиці триватимуть, найвірогідніше, й наступного року. Якщо погода дозволятиме, то продовжуватимуть їх навіть узимку.
Зручна усім: Пекарська
Восени стартували роботи й на вул. Пекарській. І тут проєктанти заклали вже відому концепцію «вулиці для всіх», за якої почуватись комфортно мають як пішоходи та водії, так і велосипедисти та батьки з візочками. На вулиці планують капремонт проїжджої частини, нові місця для паркування, велодоріжку та освітлення, а ще — повну заміну наявних мереж. Врахували й те, що Пекарська традиційно є студентською вулицею, оскільки поряд розташовані одразу два львівські виші, а також туристичною, адже неподалік — Личаківський цвинтар. Як стверджують проєктанти, вулиця після реконструкції повинна стати ідеальною за всіма світовими стандартами урбаністики.
/wz.lviv.ua/images/articles/2020/10/Pekars%D1%8Cka_vizualizatsiia.jpg)