Туристи тішаться, коли чують: «Ця послуга буде удвічі дешевшою»…"
ДТП у горах з вини п’яного водія забрала життя трьох молодих людей. Часто іноземні туристи замовляють туристичні послуги в обхід українських туроператорів
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/390107/f-karpaty3.jpg)
У селі Бистрець Верховинського району вантажний автомобіль ГАЗ-66, який перевозив 23 туристів з Білорусі, злетів у річку Чорний Черемош. Висота падіння з обриву — близько 40 м. Про це повідомила прес-служба Управління ДСНС України в Івано-Франківській області.
Троє людей загинуло: 29-річний чоловік, який був керівником групи, та двоє жінок — 23 та 28 років. Вони сиділи у кабіні водія… Одинадцятьох постраждалих туристів, які їхали у кузові, доправили до лікарні. Відомо, що постраждалі планували здійснити сплав гірською річкою (рафтинг).
Свідки цієї жахливої аварії викликали рятувальників та поліцію. Поліція затримала водія вантажівки. Ним виявився 47-річний житель Косівського району, він відбувся лише травмою коліна. З’ясувалося, про поїздку її учасники домовлялися через оголошення в Інтернеті. Ба більше. Згідно з даними медичного огляду, водій смертельної ДТП перебував у стані алкогольного сп’яніння…
Відкрито кримінальне провадження за ч. 3 ст. 286 (Порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами) Кримінального кодексу України.
Поліцейські затримали також 52-річного керівника ГО «Федерація рафтингу Прикарпаття», яка розташована у Коломиї. Він надав дозвіл на перевезення туристів вантажівкою. Розпочато досудове розслідування за ст. 287 Кримінального кодексу України. Вона передбачає кримінальну відповідальність за випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їх експлуатації.
Директор туристичної фірми «Атвест-Україна», заслужений працівник туризму України Наталія Гладілова каже, білоруські туристи на другому місці після поляків, які найчастіше приїжджають на Львівщину. Але туристичні тури вони замовляють в обхід українських туроператорів… «Білоруські туроператори хочуть заробити якомога більше грошей, а тому напряму домовляються з готелями про поїздку до України, — каже Наталія Гладілова. — А наші готелі дають їм знижки навіть більші, ніж українським. Можливо, через те, що білоруси, як правило, приїжджають з готівкою.
В Інтернеті білоруські тур-оператори знаходять дешевий приватний транспорт (часто послуговуючись порадами знайомих українських гідів). Невідомо, в якому технічному стані цей транспорт, якої кваліфікації водій… Натомість український туроператор ніколи не буде нехтувати безпекою туристів. За його життя відповідає, згідно з чинним законодавством".
Наталія Гладілова каже, польський турист, як правило, приїжджає до України власним транспортом. Поляки самі замовляють готелі та екскурсоводів. «І лише 50% польських туристів звертаються до українських туроператорів за фаховими послугами. На жаль, український туристичний ринок не захищений на законодавчому рівні».
Часто-густо самі місцеві пропонують відпочивальникам екстремальні екскурсії у гори. «У нас є дуже хороша школа фахових гірських провідників, — веде далі Наталія Гладілова. — Відповідно, їхні послуги коштують дорожче. Але у туризмі завжди виграє ціна. Особливо це стосується білорусів. Якщо до них підходять і говорять: «Ця послуга буде у два рази дешевшою», вони завжди погоджуються на таку пропозицію. Треба сказати, що за безпеку у таких випадках ніхто не відповідає.
Інколи місцеві «гіди», які не мають жодної підготовки, ведуть туристів у гори. Взимку — без попередження рятувальної служби. Наражають життя туристів на смертельну небезпеку. Я тільки що повернулася зі Швейцарії і побачила, скільки там у горах стоїть позначок: «Ви йдете вище у гори, дзвоніть за таким-то номером. Зареєструйтеся». Там у горах і Wi-Fi" є".
Сезон рафтингу, зі слів директора туристичної фірми, — це весна (у той час річки повноводні). Але завжди треба зважати на погодні умови. Цього року через надзвичайно пізню весну досі слизько, дуже низький тиск. «Є безліч факторів, які мають братися до уваги фахівцями», — каже директор.