«Мене називають „невиправним романтиком“. Бо співаю про кохання і красивих дівчат»
Ексклюзивне інтерв’ю з відомим співаком Павлом Табаковим напередодні концерту «Моя на все життя»
/wz.lviv.ua/images/interview/_cover/430831/tabakovca8d917d-9826-4dff-9953-630e4f732e18.jpg)
Павло Табаков вміє грати на багатьох інструментах — 15 років грав на акордеоні, 10 — на гітарі, потім були саксофон і тромбон. Але фортепіано — його безмежна любов, що дає невичерпне натхнення. Сам про себе каже, що у нього «фортепіаноманія». Як тільки бачить чорні і білі клавіші, відразу його тягне до інструмента… 7 березня під час сольного концерту «Моя на все життя» Павло Табаков не лише співатиме свої хіти у Львові на сцені Ennio Event Square, а й ознайомить публіку зі своїми «немовлятами» — щойно народженими піснями, які звучатимуть під власний фортепіанний акомпанемент.
— Павле, як довго готувалися до нового сольника і чому його присвятили?
— Концерт присвячено приходу весни і, звісно, усім жінкам. У мене такі яскраві асоціації: щойно все починає розквітати, сонечко пригріває, на вулиці з’являється багато гарних дівчат, і мені відразу ж хочеться співати… Це така енергетична штука! Поки йшов сніг, хотілося колядувати. А з настанням весни хочеться співати ще більше й більше. З’являється натхнення співати про кохання, про жінок… А таких пісень у моєму репертуарі 95 відсотків.
— Які сюрпризи підготували слухачам?
— Мої сюрпризи — прем’єри пісень. Написав багато нових пісень, тож слухачі, які прийдуть на концерт, зможуть почути їх в акустичній версії. Тобто те, що вони почують в Інтернеті, уже все оброблене на студії, це один бік. А ось такий ексклюзив під фортепіано — це як показати новонароджену дитину чужим людям. Хтось каже: можна показувати, інші — категорично проти. Я ж ризикну 7 березня і покажу тих «немовлят», які у мене народилися.
— Скільки їх буде?
— П'ять прем’єр, але доповнять концерт популярні пісні, які люди вже співають разом зі мною. Виконаю і свої хіти, з якими перемагав у «Голосі країни» і на «Шансі».
— Вас називають невиправним романтиком. Чому вам присвоїли такий «титул»?
— Мабуть, через те, що співаю про кохання і красивих дівчат (сміється. — Г. Я.). Багато людей хотіли мене «виправити» і в бік шансону, і в бік танцювальної музики, але проти душі артиста не попреш.
— У березні минає рік, як запровадили перший і найдовший карантин. У цей час усім було сутужно, але, мабуть, найбільше потерпали артисти. Як ви тоді виживали?
— Було дуже непросто. Та й зараз непросто артистам жити, бо ж карантин пообрізав крила концертної діяльності. Коли є концерти — є за що писати пісні… Багато артистів пересіли на творчий процес, я не виняток. Я почав активно писати, але у мене є віддушина — Творча школа Павла Табакова, яку ми організували з дружиною два роки тому. Школа підтримує мене і як артиста, і як творчу особистість. Запускали з нашими юними артистами соціальні проєкти, пісні про лікарів, проєкти до дня народження Ліни Костенко, Лесі Українки. От недавно вийшла пісня про мову. Тобто це ще одна ніша, в якій мені так само хочеться творити. Мене тішить те, що маю можливість передавати свій досвід.
— Якщо дитина обдарована, а батьки не мають коштів, щоб платити за навчання, чи передбачені у вашій школі знижки або пільги для таких дітей?
— Так, у нас працюють лояльні знижки для обдарованих дітей. Бо хочеться зберегти тих талановитих хлопчиків і дівчаток, чиї батьки не мають можливості повністю заплатити за їхнє навчання.
— Ваша школа — спільний з дружиною проєкт. Як це — працювати зі своєю половинкою? Це складно чи, навпаки, додає сил?
— Деколи складно, а деколи окрилює. Добре розумію, що складнощі були і будуть, бо ми всі живі люди, і у кожного свої амбіції. Але ми, як кажуть, вже притерлися у роботі. Виховуємо двох дітей, яким подобається наша школа, знаходимо спільні проєкти, де творчо «горимо». Коли знімаємо проєкт або пишемо мюзикл усі разом, це надихає і об’єднує сім’ю навіть більше, ніж якби дружина працювала на іншій роботі. Ми — на одній хвилі. Хоча іноді й заштормити може (сміється. — Г. Я.). Хтось втомлений, хтось роздратований… Але для того і є спільне життя, щоб вміти знаходити компроміс і втриматися на гребені хвилі.
— Хто у вашій родині і у творчому проєкті рушійна сила та ідейний натхненник?
— Це якось спільно виходить. Мене як творчу людину іноді треба трішечки підігнати, бо можу заглибитися у свої думки. У голові багато проєктів, починаю писати одне, потім друге, третє… Однак іноді треба усі сили закумулювати і націлити на щось одне. Моя дружина і є тим натхненником, який може усе це структуризувати. 20 років працювала сценаристом на телебаченні, тому вміє розставити вчасно всі акценти, де треба. А загалом підтримуємо одне одного і даємо одне одному цінні поради.
— Кажете, різне буває… А як посваритеся, хто першим іде на перемир’я?
— Переважно я (сміється. — Г. Я.). Але це моя думка. Бо якби запитали про це у моєї дружини, вона б сказала: «Та скільки разів я так само перша мирилася…». У деяких речах я можу бути дуже лояльним, бо у мене немає такої критичної впертості, щоб не зрушити з місця. Лояльно ставлюся до багатьох речей, щоб не викликати конфлікт, бо розумію, що до добра це не доведе. Треба завжди знаходити мудрі рішення. Завжди ставлю мудрість вище від розуму.
— Не секрет, що у вас закохується багато дівчат. Як до цього ставиться ваша дружина? Ревнує?
— Абсолютно спокійно ставиться, бо розуміє, що це частина моєї роботи. Вона багато працювала з різними талановитими людьми на телебаченні, тож добре знає специфіку роботи, має чудову інтуїцію.
— Ваша донечка, коли була маленька, страшенно вас ревнувала до чужих тьоть. А як тепер?
— Ой, пригадую, були такі моменти, що вона ревниво ставилася навіть до тих, хто просто підходив сфотографуватися. Анастасія і досі, якщо бачить, що чужа тьотя підходить до тата і обіймає «до знимки», відразу стає третьою в кадр. Каже: «Я також хочу з татом сфотографуватися!».
— Добре, що хоч не копає…
— Я чув про такі випадки. У нас до цього не доходило, бо Анастасія — добре вихована дитина. Але може підійти і сказати: «Це — мій тато!».
— Під час концертів трапляються курйозні випадки…
— Багато смішних і цікавих історій було, коли ми їздили з концертами з вокальним гуртом «Орфей». Пригадую, на одного з нас під час концерту в амфітеатрі сів жук. Тоді сміялися всі так, що аж животи боліли, бо артист бігав по сцені і благав, щоб з нього зняли того жука. У залі сиділи французи, ото вже ми їх розвеселили. Курйози трапляються і під час «зелених» концертів (крайній концерт у серії гастрольних концертів. — Г. Я.), коли музиканти роблять одне одному маленькі «підкольчики». Але бажано, щоб цього не розуміла публіка. Тоді це буде гарно. Наприклад, хтось дуже голосно співає у хорі, хор весь розходиться, «соліст» залишається сам. А публіка розуміє, що це такий режисерський хід… Хоча у нас були доволі жорсткі «зелені» концерти. Пригадую, у Києві наші техніки зробили музикантам і мені такий неприємний подарунок: у гітаристів були перемотані струни шнурівками. Гітаристи виходять грати, концерт починається, а струни перемотані шнурівками від черевиків! Бек-вокалісти отримали в моніторну лінію гітару — тобто себе не чули, а чули тільки гітару… Я не розумів, що відбувається. Клавішнику запхали сірникові коробки під клавіші, щоб він не міг натиснути, але найбільше від цих приколів потерпів барабанщик — йому у малий барабан насипали перцю. І він як бахнув — перець полетів в очі, ніс, вуха, тож він ледве дограв твір. Я, звісно, потім сварився з нашими техніками, пояснював, що «зелений» концерт — це весело і дотепно, але не настільки, щоб його зірвати. Від «зеленого» концерту артисти мають отримувати задоволення.
— Без якого ритуалу ніколи не вийдете на сцену?
— Перед початком концерту знаходжу місце, де можу кілька хвилин побути у спокої, помолитися і налаштуватися, попросити у Всевишнього, щоб усе відбулося гарно, щоб Бог дав мені сили і натхнення…