Передплата 2025 «Неймовірні історії життя»

«Спростовуємо міфи, що українське — неякісне, і що товари з України вчасно не доїдуть»

Криза бізнесу на фоні війна — це не про занепад економіки, а суттєвий каталізатор для розвитку, пошук нових моделей правління та вихід на міжнародні ринки. Якщо бізнес залежний від закордонної сировини, доводиться шукати нові рішення, щоб залишитися на плаву

Фото умовне з сайту pexels
Фото умовне з сайту pexels

Про рецепти стійкості бізнесу говорили на Sup Day Forum Lviv українські підприємці. Діловий захід вдруге у Львові організувала Спілка українських підприємців.

Фото авторки
Фото авторки

— Спростовуємо міфи, що українське — неякісне, і що товари з України вчасно не доїдуть, — сказала під час відкриття форуму виконавча директорка СУП Катерина Глазкова.

Ресторатор з Чернівців і співзасновник бренду Bacara Coffee Василь Яворський підтвердив, що українське — якісне, а особливо кава та культура кавування. Кавовий бізнес майже не постраждав від війни: українці звикли пити каву і тонізувати напоєм організм після жахливих ночей ракетних тривог. Єдине, що вплинуло на кавовий бізнес, зростання вартості сировини (кавових зерен) у світі.

«Чернівці - такий регіон, що тут складно розвивати туризм, це не Львів. — каже бізнесмен. — Тому для нас головне працювати на якість. Ми підтримуємо культурні проєкти, зокрема проєкт про письменників розстріляного відродження. Ми розмістили у кав’ярнях qr-коди для продажу квитків на виставу, люди пили каву і насолоджувалися культурою. Мали успіх. Щодо бізнесу, то за перший рік війни ми відкрили чимало кав’ярень».

Співзасновниця компанії Best music Вікторія Землинська зазначила, що повномасштабне вторгнення рф стало каталізатором для розвитку української музики — артисти масово перестали записувати російськомовні пісні. Виявилося, що прибутки можна отримувати від цієї сфери і без негативного шлейфу російського. Артисти пішли з російських майданчиків, а хто не пішов, той став зрадником і опинився на стороні ворога.

Вікторія Землинська зазначила, що повномасштабне вторгнення рф стало каталізатором для розвитку української музики. Фото авторки
Вікторія Землинська зазначила, що повномасштабне вторгнення рф стало каталізатором для розвитку української музики. Фото авторки

«До повномасштабного вторгнення рф кураторами України в музичній сфері була росія, — наголошує Вікторія Землинська. — Усі офіси, креативні індустрії, піар-кампанії великих музичних лейблів знаходилися у москві… Волею-неволею ми підпорядковувалися їм! У нас переважала російська музика і російськомовні виконавці. Коли почалася велика війна, це стало трампліном і опором щодо рф. У перші тижні війни був застій, артисти припинили записувати пісні, було не до них. Перша пісня з’явилася 5 березня — „Хай буде весна“ Макса Барських. Ми зрозуміли, що треба діяти. Це була трансляція на весь світ нашого опору та нашої стійкості. Цей український голос ми гідно транслювали. Припинили використання російськомовної музики. Прийняли свідоме рішення — піти з російських музичних майданчиків, зокрема з Yandex».

Вікторія Землинська зазначила, що дуже скоро міжнародні компанії звернули увагу на український музичний продукт. І бізнес став розвиватися завдяки міжнародним партнерам. «Нам сказали, що ми круті, — відзначає спікерка. — Ніколи не думали, що Україна може бути фінансово привабливою в музичній сфері. Зараз ми переплюнули Чехію, Польщу, Угорщину. Для нас це стало мотивацією».