«Львів уже не цікавий туристам гастрономією та архітектурою...»
Керівництво міста радилося з готельєрами, як розвинути туристичну галузь після пандемії коронавірусу
/wz.lviv.ua/images/articles/_cover/417062/turusty.jpg)
«Якщо ми думаємо, що Львів надалі буде цікавий туристам виключно завдяки гастрономії чи архітектурі, то це вже не працює. Не факт, що гості, які були у нашому місті кілька разів, оберуть його ще раз, особливо влітку, коли всі їдуть на море, у гори… Ми готові чекати туристів, але наразі до нас масово не їдуть. Думаю, з осені ситуація зміниться», — заявив міський голова Львова Андрій Садовий під час зустрічі з власниками готелів Львова. Разом із готельєрами чиновники Ратуші шукали рецепт приваблення туристів, а також обговорювали стратегію розвитку міста після коронавірусного карантину.
Андрій Садовий повідомив, що у мерії почнуть з нової промоційної кампанії. Ролики про туристичний Львів, його родзинки та насамперед медичну безпечність для гостей будуть транслювати на провідних телевізійних каналах України. Мер визнав, що промоційну кампанію для міста потрібно підсилити культурними новинками — фестивалями. Та через пандемію коронавірусу і складну ситуацію із хворими у Львові та області цьогоріч це не надто «світить»…
Заступник міського голови Львова з питань розвитку Андрій Москаленко додав: «Туристів притягне наш традиційний фестиваль „Ніч у Львові“, де для гостей будуть додаткові бонуси (проживання у готельному номері за півціни. — Авт.). Але фестиваль можна буде провести лише після того, як обласна комісія з питань надзвичайних ситуацій дозволить відкриття закладів культури».
«Потрібно показувати, що місто живе і безпечно функціонує. Що у Львові роблять найбільшу кількість ПЛР-тестів в Україні, тому і виявляють більшу кількість хворих. Бо потенційні туристи думають, що тут критична ситуація і бояться їхати, — сказав менеджер одного з готелів центру Тарас. — Маємо зробити все можливе, щоб наступного року подати заявку на проведення Зимової Олімпіади 2030 року. Локація Тисовця має бути повністю переформатована під гірськолижний курорт. Їхати туди зі Львова близько півтори години. Це притягне туристів і може дати поштовх для розвитку нашого регіону».
«Криза — ідеальний час для генерування нових ідей, — каже у коментарі для „ВЗ“ заступниця директора чотиризіркового готелю Олександра Гагаріна. — Нові плани щодо туристичного розвитку Львова мають напрацювати не лише готельєри, ресторатори, а й музейники, гіди, історики… До роботи потрібно залучати людей, які знають родзинки міста Лева, про які ще не усім відомо. Чимало іноземних туроператорів позиціонують наше місто як велику старовинну скарбницю, вкриту павутинням, де на дні є чимало скарбів — туристичних „фішок“. Потрібно їх витягувати. Скарби, які показуємо туристам зараз (кулінарія, архітектура) — лише верхні шари зі скриньки».
Готельєрка вважає, що кілька років тому у Львові добре прижився фестиваль «Моцарт». Досі мало хто знав, що свого часу Моцарт жив і творив у столиці Галичини. «Також мало хто знає, що саме у Львові було вперше винайдено вакцину від тифу, — продовжує розмову Олександра Гагаріна. — Чому б не зробити на цю тему окрему екскурсійну програму? Львів у жодному разі не має робити акценти на так звані алкогольні фестивалі, бо це насамперед культурна столиця України, а не алкогольна… Мені, як львів’янці, не хотілося б, аби туристи позиціонували наше місто з пивом чи вином… Потрібно розвивати, наприклад, фестиваль української пісні».
Принагідно запитала у Олександри Гагаріної про стан готельної сфери, наскільки карантин вдарив по бізнесу і чи туристи вже бронюють номери на кінець літа-початок осені. Відповідь розчарувала — готелі порожні, номери бронюють лише поодинокі гості з України, і то на день-два… Ніхто не бронює номери на місяць-два наперед, бо немає точної картини щодо епідемії коронавірусу і того, чи буде у вересні друга хвиля.
«У кожному готелі Львова заселено не більш ніж п’ять-десять номерів. Зараз готельний бізнес дотаційний. Іноземців взагалі немає, — сказала Олександра Гагаріна. — Переважно поселяються українці, які приїхали на авто. Туристичних груп дуже мало, делегатів конференцій немає. Якщо така ситуація триватиме, більшість готелів змушені будуть закритися… Працівники готельної галузі залишаться без зарплат, є ризик нової хвилі міграції».