Передплата 2024 «Добре здоров’я»

В аеропортах ЄС – хаос і черги

Після запровадження ковід-сертифікатів реєстрація пасажирів на рейси триває у п’ять разів довше

Хаос і довжелезні черги. Так авторитетне італійське видання Corriere della Sera описує ситуацію на багатьох летовищах Європейського Союзу, яка виникла через запровадження ковід-сертифікатів.

Газета посилається на авіакомпа­нії, які жаліються на те, що у різних країнах ЄС дотримуються різних процедур верифікації (перевірки) ко­від-сертифікатів, причому без якої-не­будь координації. Як наслідок, зазначає видання, пасажири витрачають зараз в аеропортах ЄС на півтори години біль­ше, ніж раніше.

Італійське видання наводить прикла­ди проблем, із якими стикаються зараз авіапасажири. Зокрема, негативні ре­зультати ПЛР-тестів на коронавірус на летовищах іноді не визнають… У деяких країнах ЄС форми з персональними да­ними потрібно заповнювати онлайн, а в інших — на папері. Нарешті, у деяких ае­ропортах немає пристроїв для зчиту­вання цифрових кодів.

«Оскільки від мандрівників вимага­ють виконання різних умов, то існує ри­зик, що літо в Європі перетвориться на біг із перешкодами. І пройде під знаком багатогодинних черг авіапасажирів на реєстрацію», — констатує Corriere della Sera. За даними видання, міжнарод­ні організації, що об’єднують авіаком­панії і аеропорти, критикують, зокрема, те, що у 27 державах ЄС є щонаймен­ше 10 різних способів верифікації за­проваджених ковід-сертифікатів. За та­ких умов сотні тисяч пасажирів можуть застрягнути в аеропортах, і це аж ніяк не допоможе оживити туристичний се­зон…

Після запровадження ковід-сертифі­катів реєстрація авіапасажирів на рей­си триває уп’ятеро довше, ніж раніше. Кожен пасажир проводить біля стій­ки близько 12 хвилин. Генеральний ди­ректор Міжнародної асоціації повітря­ного транспорту (IATA) Вільям Волш, якого цитує італійське видання, зая­вив: «Якщо повітряний рух становити­ме бодай 75% того, що був до пандемії, час від входу в авіатермінал до посад­ки у літак може становити до шести го­дин. Усе через додатковий санітарний контроль під час реєстрації або на кор­доні». А якщо кількість пасажирів буде такою, якою була до пандемії, поперед­жає керівник IATA, цей час збільшиться до… восьми годин!

Представники асоціацій, що діють у галузі цивільної авіації Європи, написа­ли листа керівникам держав і урядів ЄС. У листі висловлено жаль з приводу від­сутності в аеропортах координації дій і методів контролю. Автори застерігають: у найближчі тижні ризик ще більшого хаосу в аеропортах ЄС є реальним.

Схожі новини