Передплата 2024 ВЗ

Вікна, брами, балкони…

На яких умовах мерія допоможе містянам із ремонтом і реставрацією?

Фото Романа БАЛУКА
Фото Романа БАЛУКА

Від початку вересня у Львові стартує збір заявок від мешканців на реставрацію історичних вікон і брам. Це традиційна програма співфінансування міськради.

70% вартості ро­біт з відновлен­ня брам будуть оплачені з міського бюджету, 30% - за рахунок мешканців. За відновлення вікон 60% спла­тить місто, 40% - мешканці. А при заміні пластикових вікон на дерев’яні - 50 на 50.

Як розповів «ВЗ» директор ЛКП «Бюро спадщини» Павло Богайчик, програма співфінан­сування з оновлення історич­них вікон і брам діє з 2018 року Відтоді у Львові відреставрува­ли 180 брам, 150 вікон і балкон­них дверей.

«Із 1 вересня охочі віднови­ти вікна та брами можуть пода­ти заявку, якщо їхній будинок розташований у межах історич­ного ареалу міста, а його вік — не менш ніж 80 років, — пояс­нив чиновник. — Заявки треба подавати через Центри надан­ня адміністративних послуг до 15 вересня. Цьогоріч доповнює­мо перелік новими заявками на реставрацію, які будемо опра­цьовувати у найближчі роки».

Тим часом у Ратуші виріши­ли допомогти мешканцям від­новити балкони, які у місті «трі­щать по швах»… Нагадаємо, 13 серпня в історичному будин­ку на вулиці Під Дубом (біля ТЦ «Форум») обвалився балкон ра­зом із чоловіком. Від травм, не сумісних із життям, 42-річний львів'янин помер у лікарні.

На сесії ЛМР вперше ухва­лено документ, який дозволяє власникам будинків, які не є пам’ятками архітектури, пода­вати заявки на ремонт балко­на. Умова — 80% готове опла­тити місто, 20% залишиться за мешканцем (раніше таке спів­фінансування працювало лише для об'єктів історичної спадщи­ни). Кошторис із бюджету на ре­монт балконів — два мільйони гривень, їх обіцяють ремонтува­ти з наступного року. Загалом у Львові 380 тисяч балконів.

Заступниця міського голо­ви Львова з питань житлово-комунального господарства Ірина Маруняк повідомила, що балкон входить до технічного пас­порта квартири, тому мешканці відповідають за його стан. Зараз у кожному районі Львова ство­рено робочі групи, які проводять обстеження балконів. Обстежен­ня має бути проведено до жов­тня. Будуть складені відповідні акти: скільки балконів у хорошому стані, скільки — у задовільному, а скільки потребують ремонту.

«Спочатку балкон обстежує комісія за участі представника управляючої компанії чи ОСББ, представника району, — каже Ірина Маруняк. — Проводять огляд плити, перил балкона й визначають стан. Коли комісія бачить, що балкон у поганому стані, то дає припис, що мешка­нець повинен привести його до належного стану, щоб запобігти травматизму. Далі необхідно за­мовити експертний висновок у спеціалізованої організації, яка дасть належну оцінку стану бал­кона. Якщо цей висновок під­твердить аварійність, необхідно збирати відповідний пакет доку­ментів і подаватися на участь у програмі співфінансування».

Схожі новини