Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Електронні квитки: як платитимуть пенсіонери?

Львівщина запроваджує такі квитки на приміських і міжміських автобусних маршрутах, які курсують у межах області

Фото Львівської ОВА
Фото Львівської ОВА

Перші 26 валідаторів уже встановили в автобусах, які їздять зі Львова до Рави-Руської. Але оплата банківською карткою наразі не надто популярна — 2−3 пасажири за усю робочу зміну… До кінця червня, кажуть у ЛОВА, система безготівкової оплати за проїзд запрацює в усіх приміських і міжміських автобусах Львівщини. Як платитимуть пенсіонери, що не мають банківської картки чи сучасних гаджетів?

Начальник управління транспорту і зв’язку Львівської ОВА Степан Рудницький розповів «ВЗ», що до кінця 2023 року за проїзд можна буде платити також готівкою. Пізніше підрядник, який реалізує е-квиток у Львівській області, подумає, чи варто продовжити так практику (тобто можливість оплати банківською карткою і готівкою). Для пільговиків у кожному районі виготовлять картки на безкоштовний проїзд.

Також виготовлять окремі картки, які можна буде зчитати на валідаторі. Загалом на Львівщині облаштують 50 пунктів для поповнення електронної картки за проїзд. Електронний квиток у Львівській області впроваджує київська компанія Smart Ticket Technology, зареєстрована 2020 року. (Свого часу представники компанії спростовували інформацію про те, що вона має російський «слід»).

"Незабаром обладнання для безготівкової системи оплати за проїзд запрацює ще у семи автотранспортних підприємствах області. Встановлять 299 валідаторів, — зазначає Степан Рудницький. — Ідеться про АТП у Перемишлянському й Самбірському районах. Кожен валідатор матиме прив’язку до маршруту та відповідну тарифну сітку, оскільки в області діють різні тарифи на проїзд. На Львівщині загалом 1050 автобусів, щодня на лінію виїжджають понад 700. Тож до кінця червня маємо встановити валідатори у 600−700 транспортних засобах. А обладнання, яке нещодавно встановили у маршрутках рава-руського напрямку, працює у тестовому режимі. Це дозволяє випробовувати пристрої, щоб зрозуміти, чи якісно працюють і наскільки добре відображають інформацію в системі. Водій залучений у процес валідації - визначає відстань на пристрої, яку планує проїхати пасажир. У перспективі процес оплати відбуватиметься по-іншому: відстань визначатиме сам пасажир, гроші з картки списуватимуться автоматично".

Як розповів на брифінгу менеджер з технічної підтримки Smart Ticket Technology Антон Вішталюк, під час вибору обладнання безготівкової оплати проїзду враховували захищеність бази даних, зчитування інформації, швидкість системи, можливості візуального відображення даних на екрані валідатора. «За потреби, компанія також може розглянути можливість встановити новішу систему — від того самого виробника, — каже він. — Окрім цього, ми створили мобільний додаток, який функціонує на базі двох операційних систем — Android та IOC. У ньому користувач вже на цьому етапі впровадження може переглянути інформацію про заплановану поїздку — маршрут, час і місце оплати. Наші спеціалісти постійно вдосконалюють застосунок, надалі там з’являться додаткові функції».

Схожі новини