Водійкам — 10% премії
У місті Лева бракує понад дві сотні водіїв громадського транспорту. Хочуть залучати жінок
Львівські перевізники оголосили про набір на роботу жінок — водійками на автобусні маршрути. Зараз у місті бракує понад дві сотні водіїв громадського транспорту. Аби заохотити жінок сідати за кермо міських автобусів, їх готові безкоштовно навчати водіння й допомогти з правами категорії D.
«Спільно із сервісним центром МВС проаналізували статистику і з’ясували, що жінок з правами категорії D практично немає. Для того, щоб жінка стала водійкою автобуса, необхідно отримати цю категорію, — розповів керівник департаменту міської мобільності й вуличної інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило. — Для цього спільно з навчальним закладом плануємо розвивати навчальний комбінат. У Львові є кілька, які пропонують навчання для отримання категорії D. Але наразі у жінок немає зацікавленості її здобувати».
Олег Забарило зазначив, що місто вже передало один автобус у навчальний автодорожній заклад — для навчання водіїв АТП № 1. Середня зарплата водіїв у цьому АТП — 37 тисяч гривень «на руки». Для жінок, які погодяться там працювати водійками, пропонують бонус — орієнтовно плюс 10% премії (розмір премії буде визначати кожне АТП окремо).
Як розповів у коментарі «ВЗ» начальник управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради Орест Олеськів, це буде додаткова премія-надбавка спеціально для жінок. «Маємо можливість впливати на питання щодо премії лише на комунальному АТП № 1, — пояснив чиновник. — Із приватними перевізниками теж говорили, але гарантувати щось не можемо».
— На вашу думку, чоловіки-водії легко погодяться з тим, що жінкам без стажу буде вища премія?
— Не думаю, що будуть якісь проблеми. Усі розуміють, що в АТП криза кадрів. Плюс мало жінок зараз висловлюють бажання подаватися на категорію D… Премія — стимул для жінок, аби йшли вчитися на водійок автобусів. Поки що в місті немає жодної жінки-водійки автобуса. Як правило, жінки сідають за кермо тролейбусів і трамваїв. А от наприкінці 90-х років у Львові були жінки, які кермували міськими маршрутками. Підозрюю, що у місті є жінки, які мають категорію D, але наразі не звертаються до АТП… Аби повністю забезпечити роботу маршруток на вечірніх рейсах (щоб їздили до 22-ої години), зараз нам потрібні 120 водіїв. Це лише на АТП № 1… Ще 90 водіїв потребує «Львівелектротранс». Водії тролейбусів — іще більш дефіцитна професія, ніж кермувальники автобусів.
— Проблема браку водіїв для міста не нова, — веде далі чиновник. — Але з червня цього року ситуація погіршилася. Частину водіїв мобілізували, частина звільнилася…