Передплата 2025 ВЗ

«Зі всього обіцяного функціоналу доступна лише купівля пересадкового квитка…»

Мобільний застосунок Леокарт, який презентували у рік роботи е-квитка, обмежує пасажирів у багатьох функціях

Фото Романа Балука
Фото Романа Балука

У Львові презентували довгообіцяний мобільний застосунок Леокарт, де пасажир може оплатити проїзд у додатку за QR-кодом, не купуючи при цьому транспортну картку. Вартість однієї поїздки така сама, як з карткою Леокарт — 13 гривень. Гроші знімають з банківської картки. З цим додатком пасажир економить 60 гривень на купівлю карточки та не переймається, чи є гроші на паперовій картці Леокарт.

Які переваги мобільного застосунку?

Головний плюс — через додаток Леокарт можна придбати загальні пересадкові квитки. Також одночасно можна купити більшу кількість квитків, як кажуть, про запас. А ще заплатити за багаж.

Міський голова Львова Андрій Садовий особисто протестував мобільний застосунок Леокарт. У відео — кадри з площі Ринок, де пасажир Садовий купив в мобільному додатку квиток на трамвай за 13 гривень, а в салоні трамвая активував онлайн квиток у валідаторі. Мер Львова не забув згадати і про контролерів, яких, без сумніву, можуть зустріти пасажири в транспорті. Контролерам треба показати в додатку електронний квиток, його зчитують по спеціальному коду.

«Все просто, хто хоче бути інноваційним — заходьте на AppStore, завантажуйте додаток Леокарт і їздіть за 13 гривень», — резюмував Андрій Садовий.

Е-квиток допоміг повернути на лінії маршрути № 12, 30, 48, 57 та 45

Мобільний додаток Леокарт запустили з нагоди року роботи електронного квитка у Львові, який дав свої плоди. Прозора система ринку збільшила дохід для перевізників та зросли зарплати водіїв.

Зокрема, безготівкова система оплати проїзду за рік допомогла повернути на лінії маршрути № 12, 30, 48, 57 та 45. Ці автобуси на тривалий час були закриті для пасажирів через надто низьку рентабельність…

Попри плюси, система е-квитка має свої мінуси. Один з них — у Львові найдорожчий проїзд в Україні (якщо оплачувати паперовим квитком у водія — 25 гривень). Друге питання — як пасажирам Львова контролювати гаманець своїх поїздок в транспорті? У системі EasyPay та на банківській карточці кошти списують не одразу, а на наступний день. Іноді, як кажуть пасажири, в один день з картки списують суми, які часом важко пригадати, коли були поїздки…

Якщо думаєте, що новоспечений мобільний додаток Леокарт нарешті допоможе контролювати списання коштів за поїздки — помиляєтеся.

Нагадаємо, раніше у мерії обіцяли, що контроль буде, а тепер це заперечують. У «Львівавтодорі» кажуть, що прозорість витрат — через особистий кабінет користувача на вебсайті «ешоп». Тобто львівський пасажир змушений перевантажувати пам‘ять свого гаджета і встановити додаткову програму…

«Як би чиновники Ратуші не хвалили електронний квиток за рік його роботи, але пасажир у Львові все одно пошитий в дурні та зовсім не контролює прозорість балансу на своєму Леокарт, — розповів для „ВЗ“ експерт з транспортних питань Олексій Магурівський. — Списання коштів мало б відображатися у мобільному додатку, тепер знаємо, що ні. І що ніхто цього не обіцяв… Це не правильно. Навіщо пасажиру встановлювати багато програм, аби контролювати списання коштів за поїздки? Програма Леокарт мала б бути місцем, де б закривалися усі запити пасажирів. Зокрема, і відповідь на питання, де мої гроші».

Львівський журналіст Андрій Маринюк теж побачив в додатку Леокарт чимало недоліків: «Не знаю, що це було і для чого. Команда „єбілєту“ презентувала недододаток Leocard. Зі всього обіцяного функціоналу, доступна лише опція купівлі пересадкового квитка. Відстеження транспорту, планування маршруту, абонементи? Ні не чули. Окреме питання, чому там не доступні студентські квитки, адже студентські в додатку „Дія“ вже давно функціонують і це можна синхронізувати».

Такої думки дотримується і експерт з банківських питань Віктор Гальчинський. Перевага — функція електронної оплати проїзду. Це добре, коли пасажир загубив картку, недолік — коли мобільний розряджений, то користуватися додатком немає змоги. У підсумку львів'яни отримали альтернативний спосіб безготівкової оплати проїзду у громадському транспорті.

«Недоліки — наразі додаток, окрім оплати проїзду, більше ні до чого не придатний, відсутні абонементи, неможливо працювати з пластиковим Леокарт», — резюмує Віктор Гальчинський.

Журналіст «ВЗ» на правах анонімності поспілкувалася з одним із колишніх розробників проєкту е-квитка. Нагадаємо, з часу роботи над проєктом змінено аж три команди. Джерело повідомило, що спершу додаток Леокарт, справді, задумувався з різною функціональністю: від купівлі абонементів до контролю за списанням коштів. Згодом нова команда вирішила максимально спростити функціонал. Для чого — питання риторичне…

«Функціонал застосунку Леокарт буде доповнюватися, наступний крок — запуск абонементів, функція планування маршрутів», — розповів директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Олег Забарило.

Але це буде тоді, коли абонементи поширяться на весь транспорт міста, наразі вони діють лише на електротранспорт.