Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Яма на ямі!

Через різкі перепади температур дорожнє покриття на міських дорогах руйнується ударними темпами, - так пояснюють чиновники

Зійшов сніг – зійшли й дороги. На жаль, попри усі інновації й цифровізації, банальна проблема львівських доріг нагадує про себе щороку. Особливо руйнується дорожнє покриття, коли зима така, як цього року: сніг і приморозки чергуються з відлигою. Цієї зими це вже третя сильна відлига, і з ямами на львівських дорогах зараз просто катастрофа…

«Де не було ремонтів, то це просто катастрофа»

«Навіть на хорошій трасі Київ-Чоп цієї зими повискакували ями, - розповів «ВЗ» автомобіліст із 40-річним стажем пан Андрій. – Дорога ніби добра, розганяєшся, а тут несподівано – яма! Бачив, як фірма «Онур» робить узимку ямкові ремонти на трасі. Щось там розігрівають, заливають… Але з такою погодою це не дуже допомагає. Про місто Львів вже не кажу. Там, де минулого року був капремонт, то дорога ще так-сяк, а де не було ремонтів, то це просто катастрофа!».

ФБ-група «Гаряча лінія міста Львова» аж розривається від скарг львів'ян і красномовних фото, де на дорогах – яма на ямі.

Зокрема, скаржаться на сходження дорожнього покриття::

  • між будинками по вул. Трильовського, 16 і 18,
  • проспекту Червоної Калини 117,
  • навколо початкової школи «Дивосвіт».
  • Просять провести ямковий ремонт на вул. Стрийській, 87, 87А і 89.
  • Вулиця Стрийська взагалі «рекордсмен» за ямковістю.
  • Велика яма утворилася на повороті біля Академії сухопутних військ, багато вибоїн біля зупинки «Автовокзал»…
  • Уся дорога Львів-Брюховичі, від вул. Замарстинівської у Львові до вул. Львівської у Брюховичах – по обох смугах руху повністю у небезпечних ямах! Брюховичі приєднали до Львова вже рік тому, а жителі цього СМТ іще цього не відчули...

Слід віддати належне адміністратору ФБ-групи «Гаряча лінія міста Львова» - він чемно відповідає на всі звернення. Переважно повідомляє, що скерували те чи інше звернення у відповідну райадміністрацію міста, а також запевняє, що про результат повідомить.

«Бачите якісь проблемні ділянки, телефонуйте на «Гарячу лінію міста» за номером 1580»

«Ми щодня робимо ямковий ремонт холодним асфальтом. Постійні перепади температур найгірше впливають на якість доріг. Це найскладніше випробування для дорожнього покриття, тому не чекаємо на весну, а працюємо вже, - розповів міський голова Львова Андрій Садовий. - Якщо бачите якісь проблемні ділянки, телефонуйте на «Гарячу лінію міста» за номером 1580, щоб комунальники могли оперативно спрацювати».

Вас може зацікавити: Вартість доріг завищена: журналісти з’ясували секрети «Великого будівництва» Зеленського

Детальніше про героїчну боротьбу мерії із ямами журналістці “ВЗ” розповів директор міського департаменту житлового господарства та інфраструктури Олександр Одинець: “Аварійна ямковість на дорогах пов'язана з різкими змінами температури — від мінусової до плюсової. У порожнини дорожнього покриття потрапляє волога, замерзає, потім розмерзається. Ці цикли розмерзання-замерзання призводять до руйнування дорожнього покриття. Найбільше таких проблем на тих дорогах, які кілька років капітально не ремонтувалися. Але ми працюємо, усуваємо аварійні ями — навіть за тих погодних умов, які є. Коли потеплішає, більше будемо працювати по поточному ремонту. Думаю, найближчий час усунемо цю всю аварійну ямковість. А от коли капітально відремонтуємо сто відсотків доріг у місті, то аварійної ямковості у нас уже не буде.

- Чи вистачить місту ресурсу на це?

- Гадаю, нам це вдасться. Подивіться на інші міста — у нас щодо ремонтів доріг зроблено набагато більше. Львів активніше, ніж інші обласні центри, реконструює свої дороги. Та й порівняйте, скільки ямковості було у нас 10-15 років тому, і скільки зараз. Зараз набагато менше.

- А ямковість залежить тільки від перепадів температур, чи може, не дотримуються технології, коли роблять ремонти? За кордоном такої ямковості немає…

- За кордоном, можливо, нема, але там немає і таких кліматичних умов, перепадів температур. Але знову ж таки, це залежить від того, чи давно капітально ремонтувалася вулиця. Ті дороги, які нещодавно ремонтувалися капітально, - на них аварійної ямковості нема. А от, наприклад, вулиця Героїв УПА капітально не ремонтувалася ще від часів СРСР. То про яку технологію можемо говорити? За кордоном капітально ремонтують вулиці кожні 4-5 років — згідно з технологією. У нас, на жаль, немає можливості так часто робити капремонти.

- Скільки зараз було використано коштів на ці ямкові ремонти?

- Ми ведемо статистику поденно. Наприклад, за вчорашній день (7 лютого. - Авт.) ми зробили тільки 62 метри квадратних, тому що була дощова погода, і ми працювали тільки холодним асфальтобетоном. Минулого тижня ми працювали, зокрема, гарячим асфальтобетоном, і нам удалося відремонтувати майже півтори тисячі квадратних метрів. Використали 188 тонн гарячого асфальту. Кошти в нас на це передбачені в районних адміністраціях. Звичайно, такі ремонти коштують грошей, але це все - в межах того бюджету на поточні ремонти, який в нас є щороку.

Читайте також: Весна покаже, хто де крав

Схожі новини