«За що платимо 60 гривень? За шмат пластику, який не працює?»

З десяти валідаторів е-картки сканують лише три-чотири

Від часу “тренувального” впровадження електронного квитка у Львові минуло понад три тижні, а частина валідаторів у салонах маршруток і автобусів перебувають у стані “вийшов з ладу”. Як каже депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич, із десяти валідаторів зараз повноцінно працюють лише три...

На непрацюючі валідатори поскаржилася і львів’янка, кандидат економічних наук Ната­лія Синютка: «Поки Андрій Іванович стріляє по го­робцях, його невтомні підлеглі з міської ради роз­почали стрільбу по наших кишенях. Мені, як мамі двох учнів, запропоновано централізовано офор­мити «Леокарт», або так званий електронний про­їзний. Кількість документів, які мають бути скано­вані й спаковані в окрему папку, жахає. Як кажуть інші батьки, враження, що подаємося на Green Сard або щонайменше на Карту поляка... Вартість оформлення картки – скромні 60 гривень на раху­нок ЛКП «Львівавтодор». От лише мені, як фахо­вому фінансисту, цікаво: де поділася позика у 10 млн євро на впровадження електронного квитка у Львові? Вже розтягнута по кишенях? Витрачена на плани, концепції, візуалізації? Чому батьки учнів мають платити за фікцію? За шмат пластику, який не працює? Адже валідатори на транспорті продо­вжують бути out of order! То, може, спочатку стільці, а потім гроші? А не гроші за неодержану послугу!».

Керівник департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забари­ло пояснив “ВЗ”, що неробочі валідатори – техніч­ний процес, а тестування показує слабкі сторони, які треба оперативно виправити. Обіцяє, що не­вдовзі усі валідатори будуть працювати.

Коментар для «ВЗ»

Андрій Білий, експерт з питань е-квитка

Те, що зараз відбувається з валідаторами, – результат поспіху під час впровадження е-квитка 13 січня. Тоді проєкт назвали... запуском для піль­говиків. Якби назвали тестуванням, то питань би не було. А зараз чиновники, що займаються е-квитком, викликали на себе багато негативу... На валідаторах відображаються неправильні маршру­ти. Це означає, що система диспетчеризації ще не запущена. Валідатори то працюють, то ні, водії не знають, як запускати систему. Для них ще не про­вели навчань.

За останніми розрахунками, які маю, переві­зникам за їхні послуги треба платити понад два мі­льярди гривень на рік. Тобто «Львівавтодор» зби­рає гроші зі всіх пасажирів, а далі платить кожному перевізнику. А згідно із законом про публічні заку­півлі, комунальні та державні установи здійснюють оплату після відповідного тендеру через систему ProZorro. Останні коментарі посадовців свідчать, що жодного тендеру проводити не збираються…

Читайте також: “ЛеоКарт” для школярів: документів, як на американську візу, плюс 60 гривень за картку

Схожі новини