Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

Електронний квиток проти «чорної каси» перевізників

2017 року у Львові може розпочатися реалізація масштабного проекту  – безготівкового розрахунку за проїзд у громадському транспорті.

Наступного року у Львові обіцяють запровадити безготівкову систему оплати за проїзд у громадському транспорті. Довгоочікуваний електронний квиток спочатку буде у трамваях та тролейбусах. “Чорна каса” зникне із маршруток. На реалізацію проекту Львів отримає від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) 10 млн. євро кредиту. У Львівській міській раді підписано відповідну угоду. Цю суму буде використано на закупівлю, встановлення апаратного та програмного забезпечення та електронних карток. Львів стане одним із перших українських міст із автоматизованою системою оплати проїзду у громадському транспорті.

наступний крок — відбір експертів (за участі ЄБРР), які будуть формувати усі тендерні процедури. Тобто щоб структура, яка буде впроваджувати е-квиток, мала досвід і була фаховою. “Впровадження проекту «Електронний квиток» змінить не лише інфраструктуру, а й порядок ведення бізнесу, який надзвичайно нечистий на руку, — наголосив мер Львова Андрій Садовий. — Зрівняємо всіх пасажирів: для водіїв не буде ні пільговиків, ні тих, хто платить. Усі ті, які мають право на пільговий проїзд, надалі його матимуть. Питання в тому, що заберемо готівку з обігу. Кожен пасажир матиме е-картку, яка й буде платіжним засобом. Водій буде думати про якість руху, а пасажир почуватиметься гідно, адже тоді всі будуть у рівних умовах”.

Скільки коштуватиме проїзд у громадському транспорті, якщо буде введено е-квиток? Начальник відділу міжнародних проектів ЛКП “Львівавтодор” Сергій Журбенко розповів “ВЗ”, що тарифи наразі не затверджені, але розглядають такі варіанти: разовий проїзд (е-квиток діє 60 хвилин, є можливість пересадки) — 5 гривень, місячний абонемент (безліміт) — 240 гривень. Пільговикам видадуть спеціальні е-картки, які вони мають просканувати у так званому валідаторі під час кожної поїздки.

Паралельно із підписанням у Львові кредитного договору щодо е-квитка депутати Верховної Ради ухвалили у першому читанні законопроект про впровадження в Україні безготівкової системи оплати за проїзд у громадському транспорті. Цей законопроект підтримали 15 міст України, зокрема Вінниця, Київ, Харків, Львів, Тернопіль, Одеса, Чернігів, Кам’янець-Подільський, Краматорськ, Біла Церква.

Як сказав “ВЗ” співавтор законопроекту про е-квиток, керівник робочої групи з напрацювання законопроекту щодо е-квитка народний депутат України Ігор Васюник, законопроект відкриває двері місцевому самоврядуванню для самостійного впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду, встановлення обов’язковості е-квитків для пільговиків. “Нарешті зупинимо таке ганебне явище, коли пенсіонерів водії маршруток виганяють з транспорту, не буде фальшивих пільгових проїзних, — каже нардеп. — Це реальна реформа, яка матиме вплив на економіку в масштабах всієї країни. І не матиме значення: комунальний це перевізник чи приватне підприємство. Проект змусить систему громадських перевезень запрацювати ефективно, прозоро. Якщо взяти для прикладу Львів, то, за підрахунками перевізників, 40% коштів галузі — у тіні. Завдяки е-квитку зможемо реально оцінити фінансовий стан приватних перевізників: чи аргументовані їхні тарифи, в який термін можна вимагати оновлення автопарку замість тих «корит», що сьогодні їздять містами. Також зможемо оцінити реальний фінансовий стан комунальних перевізників: чи аргументовано їм компенсували збитки з міського бюджету, чи справді вони збиткові. Для пасажирів ухвалення такого законопроекту означатиме суттєве покращення послуг, починаючи від графіків руху транспорту, достатньої кількості одиниць техніки на маршрутах, стану самих автобусів чи електротранспорту, і до безпеки руху, комфорту”.

А тим часом...

З 1 січня 2017 року у Львові може виникнути транспортний колапс. 31 грудня 2016 року завершуються договори чотирьох перевізників, які обслуговують 46 маршрутів міста. Нового конкурсу на перевезення досі не оголошено. Цю проблему порушив на сесії Львівської міської ради депутат Мирослав Данилків. “Згідно із законодавством, конкурс мали би оголосити за два місяці до завершення терміну дії договорів, тобто у жовтні 2016 року, — каже депутат. — Досі не оголошено, конкурсний комітет не сформовано... Громадські слухання не проводились. Львів’ян позбавили можливості внести свої пропозиції щодо роботи транспорту. Якщо буде конкурс, то пропоную не допустити до участі тих перевізників, які виконують лише 35-65% рейсів, порушуючи взяті на себе зобов’язання”.

Начальник управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Віктор Щир повідомив “ВЗ”, що транспортного колапсу не буде, бо чотири перевізники тимчасово (до оголошення результатів нового тендеру) працюватимуть на підставі наказу управління транспорту і зв’язку Львівської міськради. Конкурс оголосять 8 грудня, місяць триватиме процес прийому документів від учасників. Потім — вивчення пропозицій від власників маршрутів, перевірка фактів (чи достатньо перевізник має техніки, водіїв). Результати конкурсу буде оприлюднено орієнтовно 20 січня.

Схожі новини