Передплата 2024 «Добрий господар»

На площі Двірцевій – безлад, мертвий водограй, «шанхай» з таксі...

Райадміністрація та залізниця досі не можуть порозумітися, хто має доглядати за громадським місцем.

Журналіст “ВЗ” продовжує дослідження популярних туристичних місць та площ Львова, щоб дізнатися думку експертів та містян щодо їх удосконалення. Площа Двірцева, що навпроти головного залізничного вокзалу, — ворота до Львова. Площа названа на честь домінантної споруди — залізничного вокзалу (двірця). Ця площа формує першу думку туристів про місто. Попри це, тривалий час площа занедбана, не доглянута: бракує смітників, на тротуарах валяються сигаретні недопалки... Залізничники “віднікуються”. Мовляв, свою територію прибирають, а та, що належить місту, не їхня справа.

Фахівець зв’язків з громадськістю та пресою “Львівської залізниці” Марія Юрків розповіла “ВЗ”, що за порядок на площі Двірцевій має відповідати Залізнична районна адміністрація. “Наша межа закінчується бордюром, що біля входу до вокзалу. Там чисто. Площа Двірцева — компетенція міста, — наголосила пані Марія. — Наразі не було домовленостей між рай­адміністрацією та залізницею щодо благоустрою площі”.

У Залізничній райадміністрації кажуть: дайте нам ще два тижні, і ми поставимо крапку у питанні господаря площі Двірцевої... Та чому досі зволікали?

...Вирушаю на площу Двірцеву. Око тішать квітучі клумби, охайно прочесані кущі та гарна споруда вокзалу. Зустрічаю туристів з валізами. У сквері, що поруч з площею та автостоянкою, на килимках відпочиває група молодих мандрівників. “Засмагаємо на львівському сонечку, — ділиться враженнями жителька Києва Наталя. — Тут гарно, але дуже шумно”.

Запитую перехожих, чи подобається їм площа Двірцева. Одноголосно відповідають: площу треба впорядкувати, стежити за чистотою. Навпроти вокзалу — “шанхай” з таксі. Проблему обіцяли вирішити до Євро-2012. Львів’яни пропонують переселити таксистів на стоянку, що поруч з вокзалом. До речі, стоянка перебуває на балансі “Львівської залізниці”.

Містяни та туристи мають претензії до стану дороги на вул. Чернівецькій (так званої стометрівки), що навпроти головного залізничного вокзалу. Дорожнє полотно викривлене, потребує реконструкції.

Голова Залізничної райадміністрації Надія Банах погоджується, що реконструкції вкрай потребують і вул. Чернівецька, і площа Липнева. “Подамо пропозиції до проекту бюджету на 2016 рік, щоб нарешті відремонтувати дорогу та площу. Чи буде фінансування, вирішать депутати на сесії”.

Звертаю увагу на фонтан, що навпроти головного входу до вокзалу. Це — окраса площі. Він насамперед слугує розворотним кільцем для громадського та приватного транспорту. Напередодні Євро-2012 водограй планували знести. Замість фонтана залізничники пропонували встановити фігуру Божої Матері. У мерії мали “залізні” аргументи: фонтан не має історичної цінності. Якщо його не буде, площі повернуть історичний вигляд початку ХХ століття. Життя фонтану вдалося врятувати лише через те, що не всі інфраструктурні проекти до Євро-2012 увінчалися успіхом... У рамках реконструкції площі до Євро-2012 планували перенести автостанцію. Чиновники ЛОДА пропонували залишити лише автобусні маршрути до курортів Львівщини.

Тепер фонтан сухий, потребує ремонту. Заглядаю в чашу, а там — сміття, засохлий мул... Мертвий водограй засмічений скибками хліба, якими, очевидно, хтось годував голубів...

“Невже комунальники не можуть запустити в роботу фонтан? — нарікає пенсіонер Данило. — Завдяки йому площа була б набагато красивішою. В центрі міста водограї працюють, тішать людей. Чому біля вокзалу не може так бути? Площа Двірцева виглядає, як жінка з неохайним макіяжем”.

До розмови приєднується житель Івано-Франківська Денис Копистишин, який приїхав до міста Лева на семінар. “Площа перед вокзалом красива, але брудна, — каже. — Тут бракує смітників, туристичних вказівників. Поруч є кіоски, які після 2012 року стали охайними, сучасними. Досі це були обдерті “собачі будки”, в які було соромно заходити. Мені бракує лавочок, питних фонтанів, сувенірних кіосків. Можна створити міні-музей сувенірних виробів на залізничну тематику”.

“Добре, що до Євро-2012 поруч з вокзалом не реалізували інвестиційний проект, який передбачав будівництво готелю та торгово-розважального центру, — вважає викладач одного з вишів Львова Андрій. — Для таких інфраструктурних планів там бракує місця. Площа Двірцева має бути комфортним громадським простором, а не ринком. Найбільше досягнення — з прилеглих вуличок площі забрали стихійних торгашів. Автостанцію чіпати не треба. Людям зручно добратися з вокзалу в райони області”.

Голова Товариства шанувальників Львова, історик, львовознавець Іван Сварник теж вважає, що площа Двірцева не відзначається привабливістю, хоча є “обличчям міста”. Турист, який виходить за межі двірця, бачить перед собою сіру, занедбану площу провінційного рівня. “Львів би мав брати приклад з таких міст, як Відень, Берлін, Одеса, Сімферополь, де площі перед вокзалом красиві, доглянуті та комфортні, озеленені, — наголошує Іван Сварник. — На площі Двірцевій треба замінити стару бруківку, вирівняти дорогу. Взимку там гори вчасно не прибраного снігу, влітку — калюжі”.

Чимало львів’ян скаржаться на транспортний колапс біля двірця. Ця проблема виникає близько одинадцятої години вечора через майже одночасне відправлення до Києва двох поїздів: 92-го поїзда та “Інтерсіті”. “Розклад руху поїздів — складне явище, яке неможливо змінити, бо планується заздалегідь, — прокоментувала “ВЗ” речник Львівської залізниці Марія Юрків. — Вирішити проблему з напливом машин можна завдяки переплануванню транспортної розв’язки. До Євро-2012 планували забрати з площі фонтан, об’їзне кільце продовжити аж до автостоянки. Біля вокзалу мала бути ще одна гостьова парковка”.

Фото автора

Схожі новини