Передплата 2025 ВЗ

Військовий розповів, що таке «Цукорок» та чому вони необхідні на фронті

  • 11.05.2024, 11:00
  • 14K

Чому детектори дронів «Цукорок» вкрай необхідні на фронті, розповів військовослужбовець Микола Колесник у своєму блозі на сайті «Цензор.НЕТ»

Фото: Цензор.НЕТ
Фото: Цензор.НЕТ

«Гаджет, який повинен бути у кожного бійця, в кожній автівці, в кожному екіпажі БПЛА, бо він дійсно рятує. Вже не можна бути в безпеці на відстані ні 5, ні 10, ні 15 км від ЛБЗ, бо Ланцети. Приклад. Екіпаж відпрацював, вантажиться в автівку, 7 км до ЛБЗ, „Цукорки“ в салоні починають волати, вискочили з автівки, за секунди ураження одним Ланцетом і одразу другим. Трохи контужені, але, головне, живі», — пояснює Колесник.

Детектори дронів «Цукорок» виготовляються в Україні інженерами-програмістами фактично на волонтерських засадах, без участі держави. Як пояснює експерт з радіорозвідки Сергій Флеш, частина складових вітчизняного виробництва, частину треба замовляти в Китаї, тому масштабувати цей процес вкрай важко. Він веде спеціалізований телеграм-канал, де консультує військових з питань радіотехніки на фронті

Черга на «Цукорки» величезна — зараз на сайті виробників зазначено, що очікувати доведеться мінімум три місяці.

«Військові колеги, хочу вам коротко розказати про ситуацію з виробництвом детектора дронів «Цукорок».

1. Пристрій складається з двох частин. Одну роблять наші, в Україні, іншу готовою купляють в Китаї. Виробництво другого обмежено потужностями однієї фабрики в Китаї, де не сильно можуть/хочуть нарощувати виробництво, хоч і обіцяли. Запобігши питанню — ні, інших фабрик, які виробляють таке ж — немає.

2. Допомога людей нічого не вирішить, технологія «Цукорка» вже передана ряду виробництв. Просто немає модулів.

3. Розробник «Цукорка» вирішив зробити повністю своє рішення, щоб «піти від Китаю». Якщо все вийде нормально, то девайсів буде вироблятись в рази більше, щоб і чергу закрити й зробити запас наперед.

4. Весь проєкт робиться без значної допомоги держави, з мінімальною націнкою від ціни компонентів на супутні витрати. Є небайдужі інженери та організатори, а також невеликі підприємства, які допомагають чим можуть, і ця допомога доволі значна. Дякуємо їм за це.

5. Що далі?

— працюємо над поліпшенням детекції Мавіків;

— віримо в масштаби в 10 разів більше, ніж зараз;

— чекаємо на новий виріб для детекції FPV по відео", — пише експерт з аеророзвідки Сергій Флеш.