Основні чорноморські порти України відновили прийом суден
- 03.10.2023, 18:40
- 640
Три основні чорноморські порти України, що прямують до українських портів, відновили прийом суден для експорту зерна всупереч погрозам рф обстрілювати судна
/wz.lviv.ua/images/news/_cover/498676/photo5829114762590532101w.jpg)
Уже 10 кораблів уже скористалися коридором, який Україна почала вибудовувати після відмови рф відновити зернову угоду і попри погрози топити судна, які прямують в українські порти.
Також відомо, що міжнародні страхові компанії почали відновлювати покриття страхових ризиків.
«Прохід кораблів сигналізує про те, що смілива ставка України на створення власного торгового шляху після краху безпечного коридору, узгодженого з Росією, окупилася», — пишуть джерела.
Відтак, згідно із договором про безпечний коридор, усі кораблі, що прямують в Україну, проходять перевірку в Стамбулі, і їхні вантажі складаються тільки з сільськогосподарських товарів.
Також, зокрема, робота коридору стала можлива завдяки нейтралізації Чорноморського флоту рф, який ЗСУ стали інтенсивно бомбити після відмови путіна продовжити домовленість з ООН і Туреччиною про вивезення українського зерна.
«Фактично флот зараз замкнений у Севастополі, що зробило шлях на північному заході Чорного моря, уздовж берегів Румунії та Болгарії, безпечнішим», — йдеться у повідомленні.
Тим часом страховий брокер Miller, технологічна компанія Clearwater Dynamics і влада України повідомили, що «об'єднали зусилля задля того, щоб запропонувати повне страхове покриття від усіх військових ризиків для суден, що працюють у Чорному морі».
За допомогою вдосконаленої технології Clearwater Dynamics всі судна, які прямують коридором і перебувають в українських портах, тепер відстежують у цілодобовому режимі, доки вони не покинуть зону підвищеного ризику.
Новий коридор захищений мінними загородженнями. Маршрут пролягає уздовж берега до вод Румунії та Болгарії, які є країнами НАТО. Раніше зерновий коридор простягався безпосередньо через море в Стамбул, де спільна комісія з представників ООН, Туреччини та рф перевіряла судна, що доставляли українське зерно.