Передплата 2025 «Неймовірні історії життя»

«Другий рік туризму у Львові немає, сфера гостинності працює для емоційної підтримки»

Про це повідомила для «ВЗ» керівниця управління туризму Львівської міської ради Христина Лебедь

Цьогорічний осінній туристичний сезон у Львові - провальний. Другий рік поспіль через війну рф туристична сфера просідає, а сфера гостинності міста працює для емоційної підтримки українців. Левова частка гостей Львова у період літа та з початку осені — 88% українці, серед яких чимало волонтери. У трійці лідерів туристів з-за кордону (їх лише 11%) — американці, поляки та жителі Великої Британії. Хто ці люди-іноземці та з якою метою приїжджають до столиці Галичини?

Керівниця управління туризму Львівської міської ради Христина Лебедь пояснила «ВЗ», що американці, які приїжджають на екскурсії чи у волонтерських справах до Львова — це або делегації конференцій, або корінні українці, які роками мешкають в Америці і тепер приїхали, аби підтримати своїх родичів, чи, наприклад, реалізувати якийсь свій проєкт на допомогу ЗСУ. Як правило, іноземці приїжджають на тиждень, а українці — на два-три дні, аби відпочити, перезавантажитися. Мандрують далі по Україні, або повертаються у свої рідні міста України.

На день іноземці витрачають 2065 гривень кишенькового бюджету (сувеніри, відвідини кафе, музеїв, оплату послуг таксі). Денний бюджет українського туриста — півтори тисячі гривень.

Популярні екскурсії — місцями, які увіковічнюють героїв війни: Меморіал пам’яті героїв Небесної Сотні, а дехто з туристів відвідує Марсове поле, де поховані захисники, які померли на фронті з часу широкомасштабного вторгнення рф. Також у Львові продовжують реалізацію туристичного проєкту «Місто лікує», де для ветеранів організовують індивідуальні та групові тури центром Львова. Ветерани, які перебувають в реабілітаційному центрі «Незламні» відвідують театри, музеї. Є попит на культурні івенти — Тиждень скульптури у Львові, виставка у Модулі тимчасовості, фермерські фестивалі, ярмарки органічних продуктів.

«Складно робити прогнози по туризму до кінця осені, бо все залежить від ситуації в Україні, — наголосила Христина Лебедь. — Але головна тенденція туризму — потреба у позитивних емоціях. Можемо їх знайти у туризмі та сфері мистецтва, культури».