Майно та ФОП можна зареєструвати у своєму смартфоні. Як це працює?

Заступник Міністра юстиції з питань цифрового розвитку Сергій Орлов розповів про особливості реєстрації майна у додатку «Дія»

У мобільному додатку «Дія» стали доступні нові послуги — отримання дублікатів свідоцтв про державу реєстрацію актів цивільного стану. Раніше потрібно було звертатися в офіси ДРАЦСів, витрачати час на черги. Документ можна замовити онлайн зі смартфона і отримати поштою за вказаною адресою. Другий пілотний проєкт онлайн — автоматична реєстрація бізнесу, ФОП. Зараз кожен сьомий новий ФОП реєструється через смартфон.

Про це 13 жовтня повідомив на брифінгу заступник Міністра юстиції з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації України Сергій Орлов.

«Послуга автоматичної реєстрації ФОП доступна на Львівщині, — каже чиновник. — Переходимо у «режим без чиновника», який прибирає можливу корупцію (при реєстрації бізнесу. — Авт.), усі перевірки є автоматизованими на рівні реєстрів в «Дії». Якщо особа підпадає під перевірку і стандарти, відбувається автоматична реєстрація. Процес реєстрації ФОП займає кілька секунд. Раніше це було кілька днів. Також після початку війни ми запровадили послугу реєстрації ТзОВ, що діє на підставі статуту і змогли підвищити рівень реєстрацій з 45% до 85%. Люди можуть з першого разу зареєструвати новий бізнес через «Дію».

Про «майнову гігієну»

Також у смартфоні доступна послуга державної реєстрації прав власності на нерухоме майно.

«У нашому міністерстві є такий термін, як майнова гігієна, — продовжує розмову Орлов. — Один з принципів такої гігієни — внесення відомостей до державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Більшість об'єктів нерухомості в Україні була побудована до 2013 року. На той час не було потреби у людей вносити відомості в реєстри. Бо усі права власності існували „на руках“ — на папері. Також в Бюро технічної інвентаризації були такі документи, які виконували роль реєстраторів майна на той період. З того періоду більшість таких прав залишилася на папері. Зараз після вторгнення ворога багато документів на майно було знищено, втрачено, пошкоджено. Окремі архіви БТІ також були знищені. В деяких людей існує проблема з підтвердженням прав власності на майно. Не говоримо про те, що наявність таких прав на папері - прямий шлях для шахраїв… Зараз існує державний механізм безкоштовного внесення таких відомостей про майно до онлайн реєстру та підвищення безпеки щодо права власності. Раніше це був складний процес, потрібно було піти до реєстратора, отримувати довідки від БТІ. Подекуди відстані від БТІ до реєстратора були досить великі… Відтепер запроваджуємо нову послугу, яка дозволить онлайн подати заявку і надати скановану копію документа реєстратору. Реєстратор самостійно робить запит до БТІ і приймає рішення щодо державної реєстрації. Сьогодні ми анонсуємо цю послугу у Львівській області, найближчим часом вона стане доступною для львів'ян».

Заступник начальника Львівської ОВА з питань цифрового розвитку Олександр Кулепін наголосив, що Львівщина стала першою областю в Україні, яка впровадила систему реєстрації майна онлайн. П’ять із шести БТІ уже приєдналися до системи і опрацювали перші запити по майну, які надійшли через «Дію».

"Що це дає мешканцям? Це дає змогу захистити право власності на своє майно і щоб шахраї у вас його не вкрали. Принцип такий. Через «Дію» ви скануєте документ і подаєте заяву, потрапляєте в реєстр. Тоді ваше право власності на майно захищено. Закликаємо мешканців Львівської області скористатися новинкою. У майбутньому зареєстроване право власності дозволяє легше змінювати місце прописки (якщо хтось хоче перереєструвати майно)", — каже пан Кулепін.

Схожі новини