Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Вчені довели зв'язок між вживанням алкоголю та розвитком раку

• 08.02.2022, 17:15

Вчені Оксфордського університету перевірили, чи зловживання алкоголем пов'язане з розвитком деяких видів раку

Вчені довели зв'язок між вживанням алкоголю та розвитком раку

У минулому дослідження вживання алкоголю пов'язувалося з ризиком розвитку різних видів раку, включаючи рак молочної залози, кишківника, рота, горла та печінки. Однак зрозуміти, як саме спиртне провокує захворювання, було досить складно, оскільки зазвичай пристрасть до алкоголю часто пов'язана з іншими шкідливими звичками, серед яких неправильне харчування, куріння та відсутність фізичних вправ.

Дослідники вирішили застосувати новий підхід до вивчення зв'язку алкогольних напоїв з раком, зосередивши увагу на варіантах генів, які, як відомо, пов'язані з нижчим рівнем вживання спиртного.

«Наші дані свідчать, що алкоголь безпосередньо викликає деякі види раку, — заявила доктор Беккі Ям з кафедри охорони здоров'я Оксфордського університету. — І ці ризики можуть бути ще більшими у людей з низькою спадковою толерантністю до алкоголю, які не можуть правильно засвоювати спиртне».

У ході дослідження, результати якого було опубліковано в International Journal of Cancer, протягом майже одинадцяти років велося спостереження за здоров'ям 150 тисяч жителів Китаю. У співпраці з китайськими експертами британські вчені застосували новий підхід, вивчивши два поширені генетичні варіанти, що знижують переносність алкоголю людиною.

Гени, відомі як ALDH2 та ADH1B, особливо поширені серед населення Китаю та Східної Азії, але рідко зустрічаються й у європейців. Вони зменшують здатність організму розщеплювати ацетальдегід — токсичну сполуку, що утворюється при метаболізмі алкоголю. Важливо відзначити, що такі гени успадковуються при народженні незалежно від інших факторів життя.

В результаті у людей з однією або двома копіями будь-якого генетичного варіанту ризик розвитку раку був на 13−25 відсотків нижчим, включаючи рак голови та шиї, товстої та прямої кишки, печінки та стравоходу. Тоді як у людей із двома копіями будь-якого генетичного варіанта ризик розвитку раку знижувався до 31 відсотка.

Для тих учасників дослідження, хто повністю уникає або іноді вживає алкоголь, не було виявлено зв'язок між наявністю однієї копії ALDH2 та підвищеним ризиком розвитку раку. Результати залишилися незмінними, навіть якщо взяти до уваги куріння, звички в харчуванні, фізичні вправи, масу тіла та сімейний анамнез раку.