Передплата 2024 «Добре здоров’я»

Учені виявили воду на відстані 12,88 мільярда світлових років від Землі

• 08.11.2021, 20:30

Молекули води знайшли в масивній галактиці SPT0311-58, яка саме зараз у процесі злиття з меншою галактикою

Про це пише британське видання Daily Mail.

Це відкриття вчені здійснили за допомогою одного з найбільших наземних телескопів, який розташований у пустелі Атакама (Чилі).

Відкриття свідчить про те, що «молекулярний Всесвіт почав розвиватися дуже рано», швидко переходячи від гелію та водню, або гідриду гелію, до складніших комбінацій.

Елементи, важчі за гелій і водень, синтезуються в ядрі зірки, коли вона завершує життя, тому це дослідження припускає, що перші зірки утворилися, тоді померли, а їхня смерть створила молекули води протягом 800 мільйонів років.

Так вчені бачать галактики у телескоп. Фото вчених із мережі

Учені виявили не лише молекули кисню, але й чадний газ (монооксид вуглецю). Вуглець і кисень є елементами першого покоління, а в молекулярних формах чадного газу та води вони відіграють вирішальну роль у розвитку та зародженні відомих нам форм життя.

Вивчення перших галактик, що утворилися у Всесвіті, допомагає вченим краще зрозуміти його народження, зростання та еволюцію, а також те, як утворилася Земля та вся Сонячна система. Ранні галактики утворюють зірки з у тисячу разів більшою швидкістю, ніж нині у Чумацькому шляху та ближніх галактиках.

Вивчення вмісту газу та пилу в цих ранніх галактиках містить інформацію про їхні властивості, наприклад, скільки зірок утворюється, швидкість, з якою газ перетворюється на зірки, як галактики взаємодіють одна з одною та з міжзоряним середовищем тощо.