Росія привласнила собі слово "шампанське". Moet Hennessy оголосив бойкот
- 03.07.2021, 18:10
- 899
Виробник шампанського Moet Hennessy (Moet & Chandon, Dom Perignon, Veuve Сlicquot і ін.) тимчасово зупинив постачання своєї продукції в Росію
Напередодні російська влада заборонила іноземцям використовувати термін «шампанське», повідомляє BBC.
У листі наголошується, що припинення постачання шампанського пов'язане з поправками до федерального закону «Про регулювання алкогольної продукції», які підписав президент Росії Володимир Путін 2 липня.
Схвалений Путіним законопроєкт має додаткові вимоги для виноробної продукції. Зокрема, документ виключає поняття «шампанське» і дозволяє використовувати його тільки щодо «російського шампанського», виробленого на території Росії.
«І зобов'язує виробників шампанських вин із французького регіону Шампань перейменувати їхню продукцію в «ігристе вино», — додали в Moet Hennessy.
Як випливає з листа, зміни в законодавстві вимагатимуть від компанії нової сертифікації шампанських вин, щоб змінити категорію і маркування продукції на «ігристе вино».
У компанії уточнили, що виробники шампанського наразі «не підтвердили готовність змінити категорію шампанських вин для російського ринку».
Шампанське Moët & Chandon, Dom Perignon, Veuve Сlicquot виробляється найбільшим у світі виробником товарів класу люкс — компанією LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, яка належить 72-річному французькому мільярдеру Бернару Арно. У 2017 році президент Росії Володимир Путін нагородив його медаллю Пушкіна за «укріплення дружби між народами».
Як пишуть «Ведомости», загалом в Росію завозять приблизно 50 млн. літрів імпортних ігристих та шампанських вин у рік, з них 13% - шампанське з Франції. Про це каже виданню директор Центру досліджень федерального та регіональних ринків алкоголю Вадим Дробиз.
Частка Moet Hennessy серед імпорту складає менш як 2%. Менш як 1 млн. росіян споживає продукцію цієї компанії. Дробиз оцінює щорічні поставки компанії в Росію у 600 000−800 000 літрів на суму до 20 млн. доларів.
Читайте також: ЄС заплатить Вірменії три мільйони євро за відмову від слова «коньяк»
Президент Союзу виноробів Росії Леонід Попович вже звинуватив французьку компанію Moet Hennessy у шантажі. Він стверджує, що інші імпортери невдоволення новим російським законом не висловлювали.
«У Росії ігристе вино не гірше. Наші споживачі не залишаться без ігристого вина, такого ж за якістю, смаком і ароматом», — вважає Попович.
Російські можновладці та наближені до них підприємці в останні роки намагаються досягти успіхів у виноробстві. Для цього вони використовують, зокрема, і землі в анексованому Росією Криму.
На цьому тлі також є місце для експериментів із назвами. Наприклад, у лютому 2021 року син Йосипа Кобзона Андрій подав заявку на реєстрацію товарного знаку «Вдова Кобзон», а також його варіанту французькою мовою — «Veuve Kobzon», повідомляє «Общая газета».
У 2019 році Андрій Кобзон купив землю для створення виноробні у Краснодарському краї,
Згідно з документацією Роспатенту, син співака планує використовувати бренд «Вдова Кобзон» для виготовлення алкогольної продукції: вина, бренді, горілки, лікеру, рому і саке. Як повідомляє Lenta.ru, вдова співака Неллі Кобзон не бачить в цій ідеї «нічого такого».
«Син казав, що „Вдова Кліко“ дуже поширене шампанське, відоме, ну ось», — розповіла вона.