На Сихові — трамвайний колапс через «сліпу» диспетчерську
Така ситуація виникає ледь не щотижня, а мерії не знайшли спосіб інформування пасажирів про поламаний трамвай на лінії
/wz.lviv.ua/images/news/_cover/528964/tramvai.jpeg)
У Сихівському районі Львова у час пік вкотре виник трамвайний колапс. На колії вишикувалися десятки трамваїв № 8 та 4, кілька сотень пасажирів обох маршрутів не змогли вчасно доїхати на роботу, і жодним чином не були поінформовані про аварійну ситуацію. Про це не знали навіть водії трамваїв і їхали «на сліпо».
Як розповіла для «ВЗ» жителька Сихова Анна Дробій, близько 10-ї ранку жінка поїхала трамваєм на роботу, сіла на зупинці «Кінотеатр Довженка». Проїхала дві зупинки і раптом трамвай почав зупинятися, водій вийшла з кабіни і повідомила, що далі вагон не поїде, бо з вагоном виникла аварійна ситуація.
«Трамвай все-таки кудись поїхав, ми думали, що він, як належить, з'їде з колії, аби дати змогу іншим проїхати по маршруту. Люди вийшли з поламаного трамвая і поспішили на найближчу трамвайну зупинку, — каже жінка. — Приїхав інший трамвай № 4, сіла у нього, вдруге завалідувала оплату за проїзд. І раптом наш трамвай зупиняється на наступній зупинці, бо перед ним дорогу заблокував трамвай, який поламався п’ять хвилин тому… Що робити? Я заплатила за проїзд і знову марно… Ніхто не попередив ні водія, ні пасажирів у мобільному додатку Леокарт, щоб вони не сідали на трамвай, бо по лінії аварійної бригади чекає інший трамвай. Це незручність для пасажирів Сихова, які одночасно виїхали на роботу. Пасажири змушені були вийти з цього трамваю. І такий сценарій був з іншими трамваями № 4 та № 8, які спокійно їхали по маршруту і не знали по „парад трамваїв“. Підійшла до водія, аби спитати. Чому такі проблеми з комунікацією через диспетчерську. Водій розвів руками, мовляв, система стара і ніхто не попереджає».
/wz.lviv.ua/images/news/2025/03/%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B2%D0%B0%D0%B92.jpeg)
Така ситуація з трамваями на Сихові виникає ледь не щотижня. У львівській мерії не знайшли спосіб інформування пасажирів про поламаний трамвай на лінії. Як і не знайшли спосіб не випускати на лінію старі трамваї, які дихають на ладан.
«Через автоматизовану систему проїзду можна повідомляти і водіїв, і пасажирів про збій роботи трамваїв, — сказав для „ВЗ“ голова транспортної комісії Львівської міської ради Ігор Зінкевич. — Водії можуть отримувати інформацію про злам на маршруті на своїй панелі приборів у кабіні, а пасажири — у програмі мобільного додатку Леокарт. З’ясував, що це не працює, бо на системі зекономили. Буду піднімати це питання, яким чином виправити ситуацію. Щоб водії оперативно отримували інформацію на своїх консоль панелях. Така можливість є в автоматизованій системі оплати проїзду, але вона не була технічно передбачена через економію грошей. Плани були, але їх скасували».
Депутат пообіцяв підняти у мерії технічне завдання автоматизованої системи оплати проїзду, аби запрограмувати у програмі інформування про аварійні ситуації трамваїв. Та для цього доведеться витрачати з бюджету додаткові кошти.