«Ви потрапили на першу шпальту «щасливої» газети!»
На площі Ринок біля фонтана Діани – креативна атракція для туристів
Львів уже давно перетворився на ринок праці для креативної і підприємливої молоді, яка заробляє на туристах. Один зі способів заробітку — запропонувати, а потім ненав’язливо (а, часом, і нав’язливо) вручити туристу якусь дрібничку начебто як презент. А потім попросити за презент «добровільну пожертву».
Минулими вихідними зустрічала у Львові колежанку з Києва. Після кавування вирішили прогулятися площею Ринок. Біля фонтана Діани чуємо: «Стоп! Знято! Дівчата, ви потрапили на першу шпальту «щасливої газети!».
Молодий хлопець, який нас сфотографував, ввічливо запропонував нам підійти до мініредакції, облаштованої неподалік столиків майданчика, що поруч з богинею Діаною. Пообіцяв за символічну плату подарувати примірник «газети» (це сторінка формату А4 із сірого паперу — у вінтажному стилі). Запитую, скільки треба заплатити. «Ми не кажемо ціну. Дають, скільки не шкода», — відповів фотораф Павло, який є ідейним натхненником цього специфічного друкованого видання. Біля знаменитої Діани є принтер, який в режимі нон-стоп друкує газетку. Фотограф оперативно скидає світлину на ноутбук і за лічені секунди ви тримаєте в руках першу шпальту зі своїм фото на ній. Помічниця головного редактора вручає сторінки газети туристам, які потрапили на фото.
/wz.lviv.ua/images/news/2020/09/Gazeta1.jpg)
Газета називається Lviv Post. У правому лівому кутку — напис Welcome to Lviv (Ласкаво просимо до Львова). Внизу шпальти — офіційна емблема Львова із зображенням чотирьох веж міста. Під головною світлиною із зображенням випадкового перехожого площі Ринок опублікована стаття про унікальність львівської архітектури. «Архітектура Львова — справжня музика, яку не чуєш, але бачиш, — йдеться у головній статті першої шпальти. — Навіть просто лазити вулицями чи у дощ, чи у погоду — завжди якась незбагненна насолода».
На першій шпальті одним абзацом згадано про унікальність Львівської ратуші, а також те, чому Львів завжди цікавий. Тут рекламують львівську каву, сирники та давню культуру львів’ян — постійно кавувати, зустрічатися з друзями, колегами за філіжанкою кави.
Вінтажна газета — оригінальна атракція для туриста, який може отримати на згадку унікальний презент. Магнітами та горнятками, кажуть у редакції вінтажної газети, уже нікого не здивуєш. А ось газетою не лише здивуєш, а й закарбуєш у пам’яті приємні емоції від перебування у місті Лева.
Павло — уродженець Хирова Самбірського району, студент першого курсу Української академії друкарства. Газетний «бізнес» — хороший підробіток для студента.
Павло вважає, що, попри засилля Інтернету, газети не повинні піти у минуле. «Туристи радо беруть на згадку мою газету і хвалять ідею, — каже Павло. — Цьогоріч потік гостей відчутно менший, ніж торік. Коронавірус вдарив по наших заробітках. Минулого літа ми добре заробляли на газеті. Деякі іноземці давали нам і сто гривень за неї».