За народження дитини — 50 тисяч юанів
Китайська турфірма бореться з демографічним спадом у країні
Найбільша туристична інтернет-агенція Китаю, група Trip.com, заплатить своїм співробітникам по 50 тисяч юанів (приблизно 250 тисяч гривень) — за кожну дитину, народжену в їхніх сім'ях після 1 липня 2023 року.
Як повідомляє Reuters, це перша така ініціатива приватної компанії у Китаї, який гостро відчуває проблему зниження народжуваності.
Співробітники Trip.com, які працюють у компанії не менш ніж три роки, протягом п’яти років можуть розраховувати на річний бонус у розмірі 10 тисяч юанів — якщо в їхніх сім'ях з’явиться новонароджена дитина. Загалом компанія планує інвестувати у вигляді «дитячих» ґрантів для своїх співробітників, що працюють по всьому світу, цілий мільярд юанів (близько 5 мільярдів гривень).
«Я завжди пропонував китайському уряду надавати гроші сім'ям із дітьми, особливо багатодітним, — розповів глава групи Trip.com Джеймс Ліан. — Приватні компанії також можуть зіграти певну роль (звісно, в межах своїх можливостей) у створенні атмосфери, яка сприятиме народжуваності у КНР».
Із 1980-го по 2015 рік у комуністичному Китаї діяв принцип «одна родина — одна дитина». Така політика мала на меті обмежити зростання населення КНР, яка була найбільш населеною країною планети (зараз Китай за чисельністю населення уже обійшла сусідня Індія). І врешті-решт китайці дообмежувалися: населення гігантської країни почало скорочуватися…
Аби зупинити цей процес, що має вкрай негативні наслідки для китайської економіки, у КНР спочатку дозволили родинам заводити по двоє дітей, а 2021 року — навіть по троє. Однак зниження рівня народжуваності в Китаї триває. 2021-го він становив 7,52 народжених на кожну тисячу осіб, а минулого року впав до 6,77 народжених — тобто до історичного мінімуму.