Передплата 2024 «Неймовірні історії життя»

«Задача Cosmolot – змінити ставлення до азартних ігор в Україні»

Власник Cosmolot Сергій Потапов, який в тому році викупив права на цю торгову марку, а цього року отримав першу ліцензію на ігровий бізнес, розповів про свій шлях до ігорного бізнесу і плани компанії.

Одинадцять років в Україні був заборонений ігровий бізнес. Лише цього року азартні ігри легалізували. В лютому державний регулятор КРАІЛ видав першу ліцензію на організацію та проведення азартних ігор в інтернеті. Її отримали власники бренду Cosmolot. Цими вихідними компанія провела тематичний івент на фестивалі Leopolis Jazz.

Журналіст «ВЗ» поспілкувалась із СEO та власником Cosmolot Сергієм Потаповим. Пан Сергій під час презентації розповів про свій шлях до ігрового бізнесу, нові виклики та можливості.

Пане Сергію, ви розумієте, що наразі в українського суспільства лише негативне ставлення до грального бізнесу. Як ви плануєте організувати свою роботу на ринку азартних ігор

Для нас це виклик, оскільки цей бренд є досить відомий в Україні, і який мав різне ставлення до себе. Будь-які сильні емоції — можливість швидше рухатись! Для нашої команди це також можливість створити успішну IT-компанію, яка буде розвивати індустрію IT, яка буде створювати великі технологічні рішення, інвестувати кошти у соціальні проєкти, співпрацювати з державою та платити податки, що є дуже важливим для нас. Я досить молодий керівник, закінчив Могилянку (навчався на магістратурі за спеціальністю «Соціальна робота»). Коли був студентом, займався волонтерством і різними соціальними проєктами. Після завершення вузу, мені пощастило, і я потрапив в IT. Тому для мене цей бізнес — можливість реалізувати, зокрема, й соціальні проєкти, і у цьому я бачу персональну місію.

Ви плануєте відкривати казино у готелях?

Ми IT-проєкт, займаємося IT-частиною ігрового бізнесу. Ті офлайн-проєкти, які були в Україні, я до них не маю жодного стосунку (Мова йде про мережу закладів ігрових автоматів, так званих «одноруких бандитів». — Авт.). Моя історія з ігровим бізнесом почалась нещодавно. Наша компанія отримала першу ліцензію. Ми викупили права на бренд Cosmolot. Оскільки люди, які займалися ігровим бізнесом офлайн, не планували розвивати онлайн бізнес. Мій досвід в IT — десять років, — веде далі Сергій Потапов. — Усі ці роки я так чи інакше був пов’язаний з індустрією розваг. Займався різними іграми, зокрема для американського та європейського ринків. Відтак побачив перспективу, і зрозумів, що зможу зібрати сильну команду, з якою зможу зробити кращий продукт для українського ринку. Так вийшло, що у мене були тісні зв’язки з людьми, які багато років працювали на західні ринки, і сьогодні ми будемо представляти кейси, історії людей, які понад 15 років пропрацювали у Великій Британії, де ця сфера давно легалізована, де вона є частиною культури суспільства, і де ігровий бізнес є прийнятним для суспільства. Крім того, я можу реалізувати свої амбіції і амбіції своєї команди лише через кращі практики, які вже існують. Ми розуміємо наскільки ця тема є хайповою в Україні. Тому у цей бізнес треба заходити через сильні рішення, через сильних людей. У нашу команду ми залучили фахівця, який працював у Британії на одну з найбільших ігрових компаній, у якій понад п’ять тисяч робочих місць.

Яка основна теза вашої компанії, щоби суспільство не боялось ігрового бізнесу?

Ми розуміємо, що наш шлях в бізнесі пролягає через відповідальну гру. Наше завдання — створювати якісний продукт, який не буде шкодити ні суспільству, ні нашим партнерам.

Під час презентації компанії Сергій Потапов розповів про таке:

Дитиною я мріям поїхати до США, побачити Лас-Вегас, Нью-Йорк та інші міста. Мені пощастило взяти участь в одній із американських програм і я поїхав до Аляски. Пізніше я багато подорожував країнами Європи. Я бачив, якою потужною за кордоном є ігрова індустрія, — каже Сергій Потапов під час презентації. — Мій попередній проєкт — соціальне казино, такий собі аналог реального казино. Єдина різниця у тому, що гравці не мають жодних фінансових мотиваторів. Але у всьому іншому — це такий самий продукт. І коли відбулась в Україні легалізація ігрового бізнесу, я вирішив, що хочу цим займатися. Я знайшов фінансування, викупив права на відому всім нам торгову марку, і отримав першу в Україні ліцензію на ведення азартних ігор. І сьогодні я розумію, що частина мрії збувається. Збувається вона також у тому, що ми можемо бути частиною цього івенту, який для мене також є знаковим, оскільки я багато років приїжджав до Львова як гість, а сьогодні виступаю і розповідаю вам про ігровий бізнес. Хочу зауважити, що у Британії, як розповідав мій колега, який управляв сороками проєктами за кордоном, це частина культури. Тому ми б дуже хотіли кардинально змінити ставлення українців до ринку азартних ігор. Для нас це важливо. Я розумію наскільки це складно і цікаво. Але саме такі труднощі й ведуть до наших мрій.

Коли ми запускали цю компанію, то ставили собі за ціль — бути кращими у всьому за що беремося, — веде далі Сергій Потапов. — Оскільки це українська компанія, для нас важливо — нести користь суспільству. Ми запустили перший продукт, який повністю відповідає чинному законодавству, який ідентифікує усіх гравців. Який не дає поступу до гри неповнолітнім. Для мене персонально важливо, аби ми рухалися далі. Лідери ринку мають йти далі. Вони мають впроваджувати кращі практики. Скажу вам чесно, зібрати сильну команду, яка б могла створювати цей продукт, це ще та проблема! Оскільки є два аспекти. Перший аспект — це ідеї, другий — це люди. Зараз вже не досить мати високу зарплату та класний офіс зі смузі. Дуже важливо в IT-компанії нести саме ідею, місію, цінності. Саме тому однією з найважливіших місій сьогодні є баланс та відповідальна гра. Ми використовуємо баланс як те мірило, яке дозволяє нам приймати рішення. Оскільки ми живемо у цьому суспільстві, ми маємо бути у балансі. Це не лише про гравців, це не лише про команду. Адже люди не можуть просто прийти до тебе в компанію, і займатися якимось незрозумілими речами. Їм потрібно бути причетними до великої ідеї. І саме тому баланс, відповідальна гра — це те, що дозволяє нам рухатися вперед. Ми компанія, яка постійно розвивається. Нам постійно потрібні талановиті люди, зокрема, й з інших країн. Ми маємо досвід, яким можемо ділитися з молодими спеціалістами. Тому наступні наші кроки — це створення IT-курсів, де ми будемо ділитися різними дисциплінами, розробками, маркетингом, клієнтським сервісом тощо. Ми хочемо вкладати гроші у дослідження. Ми розуміємо, те, що працює за кордоном може не працювати в Україні. Тому важливо ставитися до всього з розумінням та проводити дослідження і експериментувати. Але нашою ціллю є збалансований ріст і зміна ставлення саме до цієї сфери, яка з моєї точки зору, є одним з рушіїв нашої економіки і драйвером багатьох аспектів нашого життя.

Іванка КСЬОНЗОВИЧ