Як скласти СV так, аби його вибрали з-поміж десятка інших?
Резюме має бути «оцифроване»
Збираючись на співбесіду з потенційним роботодавцем, ми ретельно готуємось: починаючи від пакета документів — до одягу та зачіски. Та, виявляється, найбільше зусиль треба докладати на етапі підготовки резюме. Звичайно, в Інтернеті є безліч зразків, куди достатньо підставити лише свої дані. Але таким чином ваше резюме мало чим відрізнятиметься від резюме інших кандидатів. Тож ймовірність, що вас запросять на співбесіду, менша.
«Одна з найпоширеніших помилок при створенні резюме — простий перелік рутинних завдань у досвіді роботи. Такий підхід, по-перше, ніяк не характеризує вашу компетентність. А по-друге, не вирізняє вас з-поміж інших кандидатів, які так само «складали звіти», «формували бюджети», «проводили зустрічі, — кажуть фахівці порталу з працевлаштування hh.ua | grc. — У більшості компаній працівники займаються одними і тими ж завданнями. Відповідно, і резюме у спеціалістів багато в чому схожі між собою. Показати в резюме свої досягнення означає надати собі індивідуальності. Зрештою, з року в рік конкуренція на ринку праці зростає. В середньому на одну вакансію наразі припадає більше 6 резюме, а в деяких професіях — більше 15. Опис досвіду через досягнення допомагає вам виділитись».
Вони радять писати не стільки про досвід, скільки про досягнення. І обов’язково «оцифровувати» їх, тобто вказувати у цифрах свої «показники ефективності». Рекрутер витрачає на перше знайомство з резюме кілька секунд. Цифри — те, що впадає у вічі, привертає увагу та змушує працедавця приділити вашому резюме більше уваги.
Наприклад, якщо ви працювали у сфері продажів, то можете написати, що «збільшив середній чек на стільки-то», або «перевиконав план на стільки-то». Це ж стосується і керівників відділів продажів: «За два місяці навчив 20 співробітників відділу продажів» або «Кількість угод збільшилася на 25%, а обсяг продажів — на 40%».
Фахівець відділу підтримки може вказати максимальну кількість заявок, яку йому довелось опрацьовувати за день. Якщо ви працювали з клієнтами, то можете написати, скільки клієнтів обслуговували за день, скільки % клієнтів, яких ви обслужили, залишились задоволеними. Такі показники легше вивести працівникам тих фірм, де клієнтам пропонують опитування якості обслуговування.
Фінансові директори чи бухгалтери можуть питати про те, що організували з нуля ведення бухгалтерського, податкового чи управлінського обліку, оптимізували витрати. Ну або хоча б те, що успішно пройшли стільки-то податкових перевірок.
Якщо ж не знаєте, які досягнення можете вказати у резюме, то спробуйте дати відповідь на кілька простих питань:
— В яких випадках проявляли ініціативу? Чи брали ви на себе більшу відповідальність, ніж це передбачено посадовою інструкцією?
— Чи брали ви участь в якійсь значній для компанії події?
— Чи було так, що завдяки вашій ініціативі було налагоджено будь-які бізнес-процеси, що привели до поліпшення роботи?
— Чи заощадила компанія час або гроші завдяки вам? Чи уникла якихось небажаних подій (перевірок, штрафів) завдяки вам?
Однак, перераховуючи свої досягнення, не варто забувати про почуття міри. Не варто приписувати собі чужі заслуги, так само як і перераховувати дріб’язкові факти. Надто довгі резюме дратують. Розповідь має бути проста, логічно структурована. Не варто плутати резюме та автобіографію, тож усі свої захоплення та хобі у СV вписувати не варто. Оптимально, якщо ваше резюме з контактами вміститься на одній сторінці тексту. Ще одна сторінка — мотиваційний лист, у якому можна розповісти, чому хочете працювати на посаді, на яку претендуєте, і чим можете бути корисні для фірми.
Ще один момент, який може зіпсувати резюме, — граматичні помилки. Навіть якщо у вас не філологічна освіта, а у роботі вам не доведеться багато писати, писати грамотно ви зобов’язані вміти. Бо це свідчить про рівень освіти загалом.
Ще один нюанс — фотографія. У деяких компаніях попереджають: резюме без фото не розглядатимуть. Утім, навіть якщо роботодавець не висував вимоги присилати резюме з фото, все ж варто його додати. Адже такі резюме привертають більше уваги. Утім, якщо ви хочете не просто запам’ятатись рекрутеру, а й щоб вас запросили на співбесіду, фото має бути відповідним. Воно має бути «в міру діловим» — і не фотографія на паспорт, але й не знімок з відпочинку, де ви в бікіні. Навіть якщо претендуєте на посаду секретарки. Так само не підійде фото, де ви ще з кимось, або за святковим столом. Ідеально — фото на «¾», де ви у діловому одязі.
Навіть якщо ви готуєте резюме в електронній формі, аби відправити на електронну пошту потенційному роботодавцеві, постарайтесь його роздрукувати, аби глянути, як воно виглядає загалом. Адже, швидше за все, менеджер з кадрів його роздрукує і покладе в папку з іншими. І лише після того, як ви його ідеально вичитаєте, вирівняєте рядки та інтервали, можете відправляти та чекати запрошення на співбесіду.