Передплата 2024 ВЗ

«Маршрутка – не фіра, пасажири – не худоба!»

Громадські активісти шоковані результатами рейдів на АТП: у салонах — антисанітарія, вікна «зарекламовані», кнопки сигналу — неробочі...

Схоже, львів’яни приречені їздити в некомфортних брудних маршрутках, бо перевізники вперто не хочуть покращувати сервіс. Не допомагають ні зауваження чиновників Львівської міської ради (посадовці мерії іноді “закривають очі” на порушення, обіцяючи карати винних), ні рейди громадських організацій, які обстоюють покращення умов перевезень, економічно обґрунтований тариф за проїзд.

Представники громадської організації “За якісний транспорт” спільно з ДАІ, посадовцями управління транспорту провели рейди по усіх АТП міста. Перевіряли трафарети, чистоту в салонах, кількість автобусів на маршруті. Результати перевірок шокували. Порушення знайшли в усіх АТП, а найгіршим, на думку активістів ГО “За якісний транспорт”, є ПАТ «Львівське АТП-14630».

«Про рейди ми попередньо повідомляли усі АТП, зокрема і АТП 14630 (в народі називають “тридцятка”, — зауважив керівник ГО “За якісний транспорт” Святослав Товстига. — В автопарках готувались до візиту ревізорів: мили автобуси, перевіряли на справність поворотники, фари зовнішнього освітлення. Салони в більшості маршруток були чистими. Але на АТП-14630 ніхто не збирався нічого підмарафечувати, ну хоча б за допомогою скотча, як це було в ТзОВ «Міра і Ко». Працівники навіть не вимели сміття із салону автобусів”.

До розмови приєднується учасник рейдів, заступник голови ГО “За якісний транспорт” Олег Довганик: “Найбільші порушення в маршрутках усіх АТП Львова — немита підлога, на якій валялось сміття, папірці, недопалки. Обшивка салону в багатьох автобусах роздута та вкрита пліснявою, оббивка крісел пошкоджена. Окремі пасажирські сидіння понівечені, а подекуди взагалі роздерті так, що аж не віриться, що в таких умовах можна возити пасажирів. Деякі кнопки виклику водія несправні.

У салонах — погане освітлення, не усі лампочки в робочому стані. В окремих автобусах лампи відвалювалися, ледь трималися на дротах. Вікна заклеєні рекламою. Деякі автотранспортні підприємства перед нашим візитом знімали рекламу з вікон, мотивуючи це тим, що вона не санкціонована. Але окремі власники маршруток цією проблемою не «парилися». Можливо, варто провести профілактичну акцію і пояснити, що маршрутка — не фіра, а пасажири — не худоба”.

Директор АТП-14630 Степан Кузбит відмовився пояснити “ВЗ”, чому на АТП чимало недоліків, зокрема брудний транспорт: “А я вам кажу, що наші маршрутки чисті! Не маю інформації про результати перевірок громадських активістів”.

Як сказав на брифінгу начальник управління транспорту і зв’язку Львівської міської ради Віктор Щир, до кінця місяця керівники АТП усунуть порушення, виявлені під час рейдів. Принаймні головний транспортник міста особисто провів на нараді “розбір польотів” серед власників маршрутів. Що з того вийде — покаже час.

А тим часом...

“ВЗ” уже писав про те, ЛКП АТП №1 закупило вісімнадцять нових автобусів українського виробника (ціна одного — 400 тисяч гривень). Однак нові машини досі не виїхали на лінію. У середовищі транспортних перевезень ходять чутки, мовляв, машини виставляють на продаж. Буцімто водії не хочуть на них їздити, бо машини незручні в керуванні.

“Це нісенітниця, — сказав у коментарі для “ВЗ” директор АТП №1 Михайло Сидорович. — Лише

29 жовтня отримали з податкової касові книги. Податкова довго оформляла нам ці документи. У ДАІ виготовили усі дозвільні документи, номерні знаки. З понеділка, 3 листопада, перші машини виїдуть на маршрут №46”.