Передплата 2024 ВЗ

Хто краде гроші з наших мобілок?

Люди все частіше скаржаться, що у них з рахунків зникають великі суми! Йдеться про сотні і навіть тисячі гривень

“Недостатньо коштів для здійснення дзвінка”. Цю фразу чув кожен, хто має мобільний телефон. Одна справа, коли вчасно забув поповнити рахунок. І зовсім інша, коли знаєш, що ввечері в тебе на рахунку було достатньо грошей, а вранці не вистачає навіть маякнути... Куди зникають гроші з наших мобілок? Це намагався з’ясувати “ВЗ”, вислухавши чимало розповідей шокованих користувачів.

“Користуюсь мобільним телефоном вже років п’ятнадцять. Але лише цього року почав помічати, що гроші з рахунку якось дуже швидко зникають. Одного разу у мене за день зникли майже 60 гривень. Подумав, що діти залізли в якусь онлайн-гру, і дав їм хорошої прочуханки. У червні їхали у відпустку за кордон — поповнив рахунок ввечері на 200 гривень. Вранці дивлюсь на телефон, а там смс: “Недостатньо коштів для здійснення дзвінка? Скористайтесь такою-то послугою...”. Такі есемески приходять, коли на рахунку залишаються копійки. Перевіряю стан рахунку, а там... 18 гривень! Дзвоню оператору, а мені кажуть, що я за ніч двічі переказував гроші. На який номер, сказати не можуть. Пояснюю, що нікому нічого не переказував. А дівчина-оператор мені нахабно каже: а може, ви не пам’ятаєте? А може, вашим телефоном скористались діти? Усі мої пояснення, що телефон цілу ніч лежав біля мене, а я спав сном праведника, не дали жодних результатів — грошей так і не повернули. Я більш ніж переконаний, що гроші з рахунку вкрали не без допомоги когось з працівників оператора. Але ж спробуй це довести...”.

“У мене з рахунку за один день зникла майже сотня гривень. Зателефонувала оператору, аби з’ясувати, куди поділись гроші, а мені сказали, що я чотири рази заходила в Інтернет з телефону. Але точно знаю, що Інтернетом в цей день не користувалась, бо їздила до бабусі. Потім виявилось, що мій телефон сам з’єднувався з Інтернетом, коли я проїжджала повз певний пункт. Аби таке не повторилось, мені оператор надіслав есемескою спеціальні коди, які треба було ввести, аби телефон автоматично не міг з’єднатись з Інтернетом, — розповідає киянка Олена. — У цій ситуації не можу зрозуміти одного: чому я повинна вводити коди, аби відключити автоматичне з’єднання з Інтернетом, якщо я його не підключала? А якби я не помітила, що гроші з рахунку зникли, мене б і далі обкрадали?”

Ще ОДНА МОЯ ЗНАЙОМА виявила у себе заборгованість майже у триста гривень. Коли пішла з’ясовувати у колцентр, звідки борг, отримала феноменальну відповідь: “З айфонами таке буває”. “У мене айфон вже два роки. Досі нічого подібного не було. В Інтернет заходжу тільки через WI-FI. А тут виявилось, що я користувалась WAP-доступом до Інтернету. Хоча підключитись до Інтернету через WAP, випадково натиснувши щось не те, — нереально. Там доволі складний доступ, і треба вводити спеціальні дані. Навіть не знаю, як це точно робиться. У мого хлопця гроші зникали, бо смартфон автоматично відправляв смс на короткі номери. Врешті-решт довелось його перепрошивати, аби позбутись вірусу”.

Та це все — ще квіточки. Львів’янка Оксана кілька місяців тішилась подарованому “айфону”, а потім ще кілька місяців воювала з оператором, аби списали борг... 8000 гривень! У жінки корпоративний номер, тож є можливість заходити в мінус. А про те, що “айфон” нафарширований різними програмами, які автоматично оновлюються (і це коштує грошей), щаслива власниця дорогого гаджета не знала. “Аби залагодити цю ситуацію, пішло купа часу та нервів. Борг мені списали. Зрозуміло, не без допомоги знайомих, які працюють в компанії. Але я більш ніж переконана, що усі ці програми та додаткові послуги виробники мобільних телефонів та оператори мобільного зв’язку “зашивають” у смартфони з однією метою — викачати з нас якомога більше грошей, — каже жертва “айфону”. — Воно й не дивно. Спочатку оператори працювали на розширення абонентської бази. Тепер мобілки мають усі — нікуди рости. Потім намагались привчити нас більше говорити по мобільному, але ж ніхто не може говорити безперервно. Тепер почали вигадувати додаткові послуги, які насправді нікому не потрібні — головне, аби абонент витрачав все більше. От і виходить, що то пропонують отримувати прогноз погоди по смс, то ставлять замість гудків музику...”.

Коментар

Володимир ХІЦЯК, експерт із зовнішніх зв’язків ЗТУ «МТС Україна»

Найчастіше з тим, що гроші з рахунку “кудись діваються”, стикаються власники смартфонів. У них встановлено багато програм, які автоматично оновлюються. Особливо часто оновлюються погодні інформери, соцмережі, графічні програми, причому — зазвичай вночі. Тому краще вибрати опцію, за якою смартфон зможе з’єднуватись з Інтернетом лише у режимі WI-FI. Зрозуміло, користувачу інколи буває складно вникнути в деталі. Особливо, якщо врахувати, що багато інформації в таких телефонах — англійською. От людина і натискає “окей”, не до кінця розуміючи, про що йдеться. Якщо у користувача підключений великий інтернет-пакет, то він може і не помічати оновлення програм. Проблеми зазвичай виникають у роумінгу. Тому перед мандрівками за кордон ліпше одразу вимкнути опцію «передача даних у роумінгу».

Крім того, смартфони, як і комп’ютери, можуть підхопити вірус, через який смартфон автоматично розсилатиме смс чи переказуватиме кошти з рахунку. Тому варто постійно стежити за станом рахунку, і якщо є якісь незрозумілі списання — з’ясовувати в оператора, куди пішли гроші. Буває, що користувач, не вникаючи в деталі, користується платними послугами контент-провайдерів (прогноз погоди, гороскопи, анекдоти).

Моя порада — якщо людина не користується Інтернетом і телефон у неї лише для того, аби зателефонувати і надіслати смс, — краще обмежитись простеньким терміналом.

Якщо ж смартфон купуєте з метою активного використання всіх його можливостей, то варто не полінуватися і детально вивчити “функціонал” пристрою, — щоб за потреби швидко вмикати чи вимикати відповідні опції. Інформацію можна отримати від консультанта в магазині, на сайті виробника, з інструкції, а на спеціальних форумах разом з іншими власниками смартфонів можна обговорити всі нюанси роботи пристроїв.

І, звичайно, перед тим, як підключити новий тарифний план чи послугу, проконсультуйтеся з оператором, який допоможе підібрати пакет послуг, який відповідатиме вашим потребам.

Схожі новини