Передплата 2024 «Добрий господар»

Усмішка долає «офісну дідівщину»

Як влитися в новий колектив?

Зміна роботи — завжди стрес, адже на місці праці проводимо левову частку свого життя й нерідко контактуємо з колегами частіше, ніж з членами сім’ї. Адаптуватися в новому трудовому колективі — завдання непросте й водночас надзвичайно важливе. Як зробити це без особливої шкоди для нервової системи?

За СЛОВАМИ психолога Андрія Романця, новачки завжди опиняються у важкому становищі, адже повинні успішно пройти випробувальний термін, виправдати сподівання роботодавця та ще й “прописатися” у новому колективі. Не завжди “старожили” готові тепло приймати “чужинця”. Для багатьох із них новачок — можливість покрасуватися, випробувати себе в ролі наставника, підвищити власну самооцінку.

Нерідко колеги не бажають йти назустріч новій людині через банальний страх, конкуренцію. Не так давно з’явився новий термін — моббінг. Під ним розуміють цькування новачків або “офісну дідівщину”. Засновник та директор британської компанії The Field Foundation Тім Філд у 1997 році створив в Інтернеті присвячений моббінгу ресурс. Він підрахував, що цілеспрямоване переслідування або несправедливе ставлення до працівника з боку колег щорічно обходиться британській економіці 30 млрд. євро. У Швеції прийняли спеціальний закон, який забороняє моббінг. Європейські спеціалісти провели дослід-ження, під час якого підрахували, що у 76% наслідком “офісної дідівщини” стає стрес, у 71% — безсоння, у 60% — параноя, у 55% — головні болі, у 49% — нічні кошмари, у 41% — відчуття відстороненості, у 38% — сумнів та сором. За оцінкою німецьких психіатрів, моббінг — причина 10% самогубств.

“Офісна дідівщина” проявляється в тому, що новачку не надають необхідної для роботи інформації, ігнорують його прохання або, якщо прийшов на керівну посаду, — розпорядження. На новоспеченого “цапа відбувайла” звалюють усю чорну роботу та чужі обов’язки, “підставляють” перед керівництвом.

Якщо на вашу долю випала гірка участь стати жертвою моббінгу, психотерапевт Галина Мазуренко радить подивитися на себе з критичної точки зору. Якщо відчуваєте, що вам бракує необхідних для успішної роботи знань та вмінь, — намагайтеся підвищити свій рівень. Натомість не варто поспішати викорінювати якості, які новоспечені колеги вважають недоліками. Це їхня думка, яку слід врахувати, але не обов’язково з нею погоджуватися.

Зверніть увагу, чи маєте ви шкідливі звички. Опитування офісних працівників показало, що колег найбільше дратує куріння, порожні балачки, пліткарство, особисті розмови по телефону, хамство, неохайність, зарозумілість, постійні спізнення, безвідповідальність, лінь та нав’язливість. Пані Галина радить відмовитися від звички лускати на робочому місці насіння, жувати жуйки, користуватися різкими парфумами. Не бажано приходити на нове робоче місце з дорогим телефоном, а тим більше — виставляти на ньому голосний дзвінок, який почують у всіх куточках офісу. Категорично заборонено критикувати колег, висловлювати свою антипатію, розповідати комусь довірені вам секрети. Бажано звернути увагу на свій гардероб. Не приходьте на роботу у відвертому, підкреслено дорогому та екстравагантному одязі. Роль “сірої миші” також грати не варто: дотримуйтеся золотої середини, надавайте перевагу охайному, елегантному та стриманому вбранню.

Схожі новини