«Фламенко — це коли розумієш, про що танцюєш…»
Розмова з Євгенією Гордієнко, танцівницею
На площі Ринок у Львові, біля Діани, глядачі затамували подих: тендітна танцівниця у невагомій сукні у чорно-білий горошок танцює фламенко під музику «Океану Ельзи» «Мить». На одному диханні, як мить, промайнув цей танець, але мурашки по тілу і захоплені погляди глядачів проводжали її зі сцени… Організатор Всеукраїнського фестивалю у Львові Алекс Ліпський оголосив: «Євгенія Гордієнко — хореограф із Севастополя (Крим)». Пауза — і шквал оплесків… Промовистий, емоційний, сильний танець, який прикував увагу всіх перехожих.
— Їхати до Львова з Криму у такий час… Не було «шлагбаумів»?
— Багато залежить від нашого сприйняття ситуації. Мене цікавить фламенко, танець, мистецтво. Приїжджаю до Львова на фестиваль другий рік поспіль, готую номери, переймаю досвід. Львів мені дуже подобається. Насамперед приваблює культура, яку сповідує це місто. Мені це близько душевно. Хотілося приїхати сюди не просто так, а з чимось… От приїхала з номером «Мить» (ф'южн — мікс стилів) й іншими номерами, згідно із жанром, які я тут представила. Цей танець — акторський монолог, у якому — пережиті емоції.
— Скільки часу ви танцюєте фламенко?
— У мене школа фламенко у Севастополі, я викладач. Маючи хореографічну освiту, з фламенко я ознайомилася сім років тому. До того я займалася бальною і класичною хореографією. Навчалася в українських та іспанських педагогів: Ольги Шарапи (Київ), la Truca, la Lupi, Concha Jareno, Maria Juncal, Javier Latorre та інших. Коли почала вивчати фламенко, організувала школу з дівчатами, яким теж було цікаве фламенко. Спочатку почали розучувати найпростіші композиції, а потім перейшли до складнішої хореографії.
— Фламенко — це для старших чи молодих?
— Старшим, звісно, є про що розповісти, передати свій досвід через фламенко, але в Іспанії діти танцюють так, що у нас багато дорослих не можуть досягнути настільки емоційного рівня виконання.
— Тобто фламенко — це розмова?
— Однозначно. Фламенко завжди має смислове навантаження, і потрібно розуміти, про що ти танцюєш… Завжди наголошую своїм учням, що танець від фітнесу відрізняється смисловим наповненням: коли є розуміння, що саме ти хочеш донести до глядача. А під час танцю глядач розуміє, що це не танець. Це — розмова. Мовою тіла й емоціями…